ایلام- وزیر نفت در آیین بهره برداری از فاز اول برداشت نفت از میادین مشترک نفتی آذر گفت: توجه به میدان های مشترک و افزایش زنجیره تولید، از مهم ترین برنامه های راهبردی وزارت نفت برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

بهره برداری از فاز اول برداشت نفت از میادین نفتی آذر آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، بیژن نامدار زنگنه روز سه شنبه در آیین بهره برداری از فاز اول برداشت نفت از میادین مشترک نفتی آذر در استان ایلام اظهار داشت: با توجه به منابع عظیم گازی در ایلام، این استان می تواند جهت تأمین گاز مناطق کشور به وزارت نفت کمک کند.

 وی با بیان اینکه هم اکنون گازهای همراه در این پروژه بدون استفاده می سوزد، افزود: امیدواریم با تکمیل پروژه ان سی ال ۳۱۰۰ و پتروشیمی دهلران شاهد استفاده از گازهای همراه باشم که قطعاً رونق اقتصادی خوبی در این منطقه را به دنبال خواهد داشت.

 وزیر نفت بیان داشت: با ورود مجموعه o۱ برای برداشت از میادین نفتی آذر در استان ایلام، شاهد تحول در اجرای این طرح بزرگ خواهیم بود.

بیژن نامدار زنگنه یادآور شد: توجه به میدان های مشترک و افزایش زنجیره تولید، از مهم ترین برنامه های راهبردی وزارت نفت برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

وی خاطرنشان ساخت: طرح توسعه میادین چشمه خوش، چنگوله، پایدار غرب، تنگه بیجار و دانا جزء برنامه های اصلی وزارت نفت در استان ایلام است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه با توجه به فاصله یک هزار کیلومتری میدان گازی عسلویه، انتقال گاز این نقطه به مناطق شمالی کشور بسیار پرهزینه است، تصریح کرد: با توسعه میدان تنگ بیجار و بهره برداری از طرح آذر در استان ایلام، می توانیم گاز گاز دیگر مناطق کشور را تأمین کرد. .

بیژن نامدار زنگنه با بیان اینکه  بر اساس آخرین ارزیابی های صورت گرفته، ظرفیت توسعه میدان نفتی آذر به چهار میلیارد بشکه افزایش می یابد، تأکید کرد: از این میزان تنها ۱۶ درصد قابل استحصال می باشد، اگر بتوانیم یک درصد از این میزان را افزایش دهیم، میزان برداشت به ۴۰ میلیون بشکه خواهد رسید که ۱۲ میلیارد دلار برای کشور ارز آوری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در هر دکل نفتی ۲۰۰ نفر مشغول کار خواهد کرد، گفت: امیدواریم با توسعه این دکل ها در میدان آذر ضمن اشتغالزایی، شاهد رونق کسب و کار در این استان و منطقه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.