پویا محمودیان از برپایی ۷۰۰۰ غرفه صنایع دستی در نوروز ۹۶ در سراسر ایران ودر ۳۱استان کشور خبر داد .

ایران میزبان ۷۰۰۰ غرفه صنایع دستی نوروزی است

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور؛ محمودیان درباره برگزاری این  بازارچه های صنایع دستی افزود: نوروزی که به ایرانیان ارث رسیده، فرصت شگفتی است که باید از آن استفاده کنیم و با اهداء صنایع دستی به یکدیگر این هنر دیرین کشورمان را حمایت کرده و به کودکان خود بیاموزیم که بهترین راه آن خرید صنایع دستی ایرانی است.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال ۹۵ اتفاقات بسیار خوبی برای صنایع دستی رخ داد که البته تا ایده آل ما فاصله دارد، اما امیدوار هستیم و رو به جلو با هدف رشد و تعالی در حرکت هستیم.

مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی ادامه داد: بازارچه های نوروزی با هدف حمایت از هنرمندان بومی در ۳۱ استان و در بسیاری از شهرستانهای استانها حتی در دورترین نقاط برگزار می شود، در این میان استان خراسان رضوی با ۹۷ بازارچه دارای رکورد است، همچنین کهگیلیویه و بویر احمد با ۱۶ بازارچه، سیستان و بلوچستان با ۲۵ بازارچه  و تهران نیز با ۴ بازارچه در مجموعه سعدآباد، باغ موزه قصر، برج میلاد و پارک آب و آتش  پذیرای هنرمندان و گردشگران عزیز نوروزی خواهد بود.

محمودیان با اشاره به اینکه ایران عزیزمان از آبهای آبی خلیج همیشه فارس تا خزر زیبا، از کهنوج و اقلید تا کامیاران و پاوه میزبان بازارچه های نوروزی صنایع دستی است، افزود: این بازارچه ها که با حضور رشته های مختلف صنایع دستی ازجمله بافته های داری و زیراندازها، کاشی، سفال و سرامیک، شیشه و آبگینه، چوب، انواع دوختها، بافتها و ...برپامی شوند، با عرضه انواع محصولات بومی هر استان و شهرستان از ۲۵ اسفند ماه ۹۵ تا پایان تعطیلات نوروزی در خدمت گردشگران نوروزی خواهند بود.

به گفته محمودیان؛ نوروز ۹۶، ۷۰۰۰ غرفه صنایع دستی در کل کشورداریم که از بزرگترین بازارچه های نوروز جهان محسوب می شود. همچنین استقرار جغرافیایی این بازارچه ها  در جهت سهولت دسترسی گردشگران و مسافران در خانه ها، کارگاهها و مراکز صنایع دستی، وروردی یا خروجی شهرها، ابنیه های تاریخی و موزه ها و یا میادین و پارکهای شناخته شده هر شهر در نظر گرفته شده است.

بنابر این گزارش مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی کشور در پاسخ به این پرسش که نظارت بر قیمت ها که دغدغه جدی مردم است چگونه صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: از طریق کارشناسان استانی معاونت صنایع دستی در همه استانها بر قیمت ها نظارت صورت می گیرد اما به خاطر تنوع زیاد صنایع دستی و منحصربفرد بودن هر اثر صنایع دستی، نسبت به اثر دیگر، قدری کار نظارت دشوار است که تلاش می کنیم با بهترین کیفیت این نظارت ها صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.