مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از برگزاری طرح فراگیر قرآنی ۱۴۵۱ به صورت بین‌المللی و برای اولین بار خبرداد.

طرح فراگیر قرآنی ۱۴۵۱ بین‌المللی شد/ مشارکت برخی نهادها برای اولین بار

 به گزارش «قدس آنلاین»،  نشست خبری طرح قرآنی ۱۴۵۱ با حضور محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه قران و معارف سیما برگزار شد.

وی درخصوص این طرح گفت: از ۱۰ سال پیشنهاد طرح فراگیر با محوریت شبکه قرآن و به جهت غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها داده شد و نام آن هم براساس سال نزول قرآن انتخاب شد که امسال دهمین دوره آن با محوریت سوره مبارکه حدید برگزار شد و این طرح سال آینده با توجه به اینکه ماه رمضان از خردادماه آغاز می‌شود برگزار شده و با توجه به فصل تابستان که در ادامه ماه رمضان است، تا آخر این فصل ادامه خواهد داشت از این رو طرح ۱۴۵۱ با محوریت ۲ سوره برگزار خواهد شد به این صورت که در ماه مبارک رمضان با محوریت سوره مُلک که سوره‌ای ۳۰ آیه‌ای است برگزار و در آن برنامه‌های مختلف تلویزیونی برای همه شبکه‌ها تولید خواهد شد.

محمدزاده درخصوص سوره تعیین شده برای ایام تابستان گفت: برای ایام تابستان سال ۹۶ سوره مبارکه واقعه انتخاب شده که ۹۶ آیه دارد و تقارن آن را با سال ۹۶ به فال نیک می‌گیریم.

وی ورود حداکثری تلویزیون به طرح ۱۴۵۱ خبرداد و گفت: از ویژگی‌های این طرح این است که برای اولین بار همه شبکه‌های استانی در طرح مشارکت دارند و تا جایی که امکان دارد از ظرفیت تلویزیون برای این طرح استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال قصد داریم در سریال‌های ماه مبارک رمضان از طرح ۱۴۵۱ نام ببریم به این صورت که مثلاً بچه‌هایی که در یکی از سریال‌ها در مسجد هستند بگویند ما در برنامه‌های طرح ۱۴۵۱ بوده‌ایم.

مدیر شبکه قرآن از مشارکت برخی نهادها در طرح برای اولین بار خبرداد و گفت: امسال قرار است فضای دانشگاهی کشور برای اولین بار در طرح مشارکت کند و در زمینه‌های مختلف پژوهشی، تولید مقاله و رساله‌های کارشناسی ارشد به طرح خواهند پرداخت همچنین اتحادیه‌های انجمن‌های دانش‌آموزی هم امسال قرار است که با طرح ۱۴۵۱ همکاری داشته باشند.

محمدزاده از برگزاری طرح ۱۴۵۱ به صورت جشنواره خبرداد و گفت: امسال برای اولین بار قرار است طرح را به صورت جشنواره برگزار کنیم یعنی فقط برنامه تلویزیونی و مسابقه نخواهد بود و در موضوعات مختلف هنری مانند خوشنویسی، وبلاگ نویسی و ... برنامه‌هایی در شهر اجرا می‌کنیم.

وی از بین‌المللی شدن طرح برای نخستین بار خبرداد و گفت: در دور جدید طرح طی مذاکراتی که با نهادهای قرآنی کشورهای عراق، لبنان و سوریه داریم به آنها پیشنهاد دادیم که در برنامه‌های طرح مشارکت داشته باشند و با همین محوریت برنامه‌هایی را اجرا کنند البته نهادهایی مانند جامعه‌المصطفی و سازمان فرهنگ و ارتباطات برای مشارکت دادن کشورهای بیشتر اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.