اهواز _ کارشناس مسئول نظارت بر داروخانه ها و شرکت های توزیع دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول اعلام کرد : در آستانه سال نو همزمان با خانه تکانی بهتر است به خانه تکانی داروها هم توجه شود و انواع قرص ها و سرنگ های بدون استفاده از منازل جمع آوری و معدوم شوند.

داروهای مانده در منزل را دور بریزید

به گزارش قدس آنلاین، الناز بهروز در آستانه سال نو اظهار داشت:انواع کیسه و جعبه های دارویی از قرص های رنگارنگ گرفته تا سرنگ های بدون استفاده به مقدار کم یا زیاد در هر خانه ای یافت می شود حال در آستانه نوروز و هنگام خانه تکانی بهتر است به خانه تکانی داروها هم توجه شود.  

 الناز بهروز کارشناس داروئی معاونت غذا و دارو دانشگاه در خصوص ذخیره سازی بی مورد دارو در منزل توضیح داد : عوامل زیادی وجود دارد که داروها در خانه های ایرانی به مدت طولانی ذخیره می شود یکی از این عوامل، مردم برای هر بیماری از جمله سردرد و سرماخوردگی از داروهای بدون نسخه پزشک به وفور استفاده می کنند.

این در حالی است که به عنوان نمونه بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد موارد سرماخوردگی ها ویروسی است و اصلا نباید برای آنها دارویی مصرف شود. اگر داروها به مدت طولانی در خانه باقی بمانند ممکن است بطور سهوی و اشتباهی از سوی افراد به ویژه کودکان مصرف شده و باعث مسمومیت گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.