بیرجند-رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی برگزاری اردوهای جهادی با حضور نخبگان را یکی از فعالیت های بنیاد در خراسان جنوبی دانست و گفت: همچنین مجمع خیرین نخبه پرور در استان راه اندازی می شود.

اردوهای جهادی با حضور نخبگان برگزار می شود
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن هاشمی صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: برگزاری اردوهای جهادی با حضور نخبگان  از فعالیت های بنیاد در استان است و در این طرح تلاش می شود از نخبگان در حوزه های مختلف عمران، فرهنگ، خدماتی و مشاوره تحصیلی استفاده شود.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقداماتی که در دستور کار این نهاد قرار گرفته است راه اندازی مجمع خیرین نخبه پرور در استان است گفت: به دنبال این هستیم که با راه اندازی این مجمع از ظرفیت خیران برای گسترده تر شدن چتر حمایت نخبگان استفاده کنیم.
رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان یک نهاد مهم تصمیم گیر و تصمیم ساز برای نخبگان است افزود: بنیاد نخبگان می تواند با شناسایی و توانمندسازی نخبگان زمینه فعالیت آنان را فراهم کند.
هاشمی تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان طرح های مختلفی را در دستور کار قرار داده که بخشی از این طرح ها ملی و بخشی استانی است.
وی به ۳ ماموریت اصلی و اساسی این بنیاد اشاره کرد و بیان کرد: یکی از مهمترین این ماموریت ها شناسایی، حمایت و هدایت سرآمدان و مستعدین در همه زمینه های علمی، فناوری و دانش است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی تصریح کرد: استان های دیگر به اندازه خراسان جنوبی در امور نخبگان حساسیت ندارند زیرا خراسان جنوبی زیرساخت های لازم در بخش های مختلف را ندارد.
هاشمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیروی انسانی مهمترین سرمایه استان محسوب می شود و در این راستا بنیاد می تواند یک فعالیت مهم و تاثیر گذار در استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در تصور بسیاری از آحاد جامعه بنیاد تنها برای شناسایی و حمایت از معتمدین و مخترعین است یادآور شد: این در حالی است که حمایت بنیاد در حوزه های مختلف دانشجویی، اعضای هیئت علمی، دانش آموزی و حتی برگزیدگان حوزوی است که این بخش ها مغفول مانده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی شهاب در استان خبر داد و  این طرح یک طرح مهم و اساسی برای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزی است و در این راستا مسئولان بنیاد به این نتیجه رسیده اند که اگر بخواهند نخبه پروری داشته باشند طرح شهاب می تواند طرحی بسیار مناسب در این زمینه باشد.
هاشمی به راه اندازی کارگروه های تخصصی مختلف در بنیاد ملی نخبگان استان اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این کارگروه ها شناسایی معضلات استان در موضوعات مختلف است.
وی با بیان اینکه تاکنون کارگروه های تخصصی آب و گیاهان دارویی در استان تشکیل شده استاظهار داشت: به دنبال این هستیم که کارگروه های تخصصی هنر و معدن به عنوان دو پتانسیل اصلی استان تشکیل شود.
رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی با اشاره به ساخت ساختمان اداری بنیاد ملی نخبگان در استان افزود: این ساختمان تنها ساختمان استانی بنیاد است که می تواند زمینه را برای اتاق فکر و هم اندیشی نخبگان فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.