کرج- نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: باید موضوعات جدید مانند وقف برای زمینه‌های علمی و تحقیقاتی یا تسهیل در ازدواج یا وقف کتاب، شناسایی و معرفی شوند تا مردم به این زمینه‌ها گرایش پیدا کنند.

موضوعات جدید وقف شناسایی و به جامعه معرفی شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در  آئین غبارروبی آستان مقدس امام‌زاده محمد و سکینه خاتون (ع) و افتتاحیه‌ طرح آرامش بهاری نوروز ۱۳۹۶، که با حضور ائمه جمعه شهرستان‌های البرز، مدیرکل و معاونان اداره‌کل اوقاف استان، صبح امروز در مزار این امام‌زادگان عظیم‌الشان برگزار شد، با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تقدیر از فعالیت‌های مجموعه‌ اداره‌کل اوقاف استان البرز، با تأکید بر آگاه‌سازی جامعه نسبت به نحوه و اشکال امروزی مورد نیاز وقف و تبلیغ وقف نمودن در داخل البرز اظهار داشت: وقف مسئله مهمی است و در صورتی‌که وقفیات به شکل موضوعی انجام شوند، آثار و برکات بیشتری خواهند داشت.

وی تصریح کرد: موضوعات وقف در گذشته و امروز تفاوت‌های فراوانی داشته و امروز، وقف‌کردن به شکل قدیمی سود چندانی ندارد؛ باید موضوعات جدید مانند وقف برای زمینه‌های علمی و تحقیقاتی یا تسهیل در ازدواج یا وقف کتاب، شناسایی و معرفی شوند تا مردم به این زمینه‌ها گرایش پیدا کنند.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: همکاری با آموزش‌وپرورش و آگاه‌سازی آموزش دانش‌آموزان در قالب طرحی چون "وقف یاوران"، می‌تواند تأثیر به‌سزایی در گرایش والدین به این سنت حسنه و پربرکت داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: با توجه به بضاعت پایین اقشاری از جامعه و عدم توان ایشان در ورود به حوزه‌ وقف فردی، توسعه و تبلیغ "وقف جمعی" در موضوعات معیّن، می‌تواند راهکار خوبی برای بهره‌مندی این اقشار از اثرات وقف باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر توجه به فضای فرهنگی هر منطقه در برپاسازی خیمه‌های معرفتی نوروزی در بقاع متبرکه استان، خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات، نگاه ویژه به موضوع مهدویت با طرح مباحث اجمالی و در عین‌ حال کاربردی، در دستور کار این خیمه‌ها قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.