بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت خیران برای پرورش نخبگان یک اقدام موثر است، گفت: نخبگان ذخایر کشور هستند و پیش از آنکه معادن و مخازن سرمایه ملی باشند نخبگان ثروت ملی هستند.

استفاده از ظرفیت خیران برای پرورش نخبگان یک اقدام موثر است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح سه شنبه در دیدار با کارکنان بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی بیان کرد: استفاده از خیران در جای خود بسیار خوب است اما اگر کارها دقیقا بر اساس علم و ایمان باشد و به قانون های عادلانه عمل کنیم کار به جایی نمی رسد که دست پیش کسی دراز کنیم.
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت خیران برای پرورش نخبگان یک اقدام موثر است یادآور شد: نخبگان ذخایر کشور هستند و پیش از آنکه معادن و مخازن سرمایه ملی باشند نخبگان ثروت ملی هستید.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر مدیریت کشور به دست نخبه های مستعد بیفتد استعدادهای سرشاری است که می تواند کشور را به آرمان های انقلاب برساند اما موانع زیاد است.

عبادی با اشاره به اینکه علم بدون ایمان نه تنها بی فایده و مضر است افزود: نتیجه تخصص های بی ایمان و بی تعهد این بلاهایی است که امروز بر سر بشر آمده و از آن طرف تدین های بی علم نیز سر از داعش و طالبان درآورده است.

وی با بیان اینکه ذخایر و درآمد کشور کم نیست اما ناسالم است گفت: اگر کارها بر اساس عدالت باشد و از بسیاری از ریخت و پاش ها جلوگیری شود نیاز نیست که به دنبال افراد و اشخاص باشیم هرچند این ها در جای خود بسیار خوب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همانطور که خداوند در جای جای زمین استعدادهای خاص و معادنی را برای نیاز بشر آفریده قبل از آن خود انسان یک معدن است.
عبادی با اشاره به اینکه معادن یکی از مهمترین استعدادها و ظرفیت های استان است اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از این منابع به صورت خام به دیگر استان ها صادر می شود که این سبب نگرانی شده است.
وی با بیان اینکه باید صنایع تبدیلی مواد معدنی در استان راه اندازی شود خاطرنشان کرد: قبل از راه اندازی صنایع تبدیلی و بهره برداری کامل از ظرفیت های معدنی استان باید معادن وجود انسان ها و استعدادهای انسانی استان شناسایی  و استخراج شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در این راستا نخبگان باید همه جانبه زوایایی معضلات، مشکلات و موانع این موضوع را بررسی کنند زیرا نخبگان می توانند جلوی این خام فروشی و اسراف ها را بگیرند.
عبادی با بیان اینکه انسان ها بدون یافته های علمی درست نمی تواند به هیچ چیز دست یابد و باید حتما از طریق علم به رشد دست برسند بیان کرد: انبیاء الهی نیز همیشه به علم و ایمان تاکید داشته اند.
 
عبادی یادآور شد: قبل از انجام هر کاری در این زمینه باید ابتدا خود انسان ها فرآوری شود همچنین باید صنایع تبدلی باشد تا انسان های که همانند مواد خام اما دارای استعدادهای متفاوت هستند را پرورش دهند و مسئولیت بنیاد نخبگان نیز همین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.