گناباد-فرماندار گناباد خواستار آموزش شوراها با هدف آگاهی از وظایف قانونی شد.

شوراهای اسلامی به وظایف قانونی خود آشنا نیستند

به گزارش خبرنگار قدس انلاین  فرماندارگناباد ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده اشاره و گفت: یکی از نقاط ضعف شورای اسلامی عدم اشراف و آگاهی اعضا به حدود اختیارات و وظایف می‌باشد و در این راستا باید دوره‌های آموزشی برای آشنایی اعضای شوراها  با قوانین و مقررات برگزار شود.  

محمدعلی نبی پور افزود: عدم آشنایی با قوانین و مقررات یک چالش جدی برای شوراها و دستگاه‌های اجرایی بوده و سبب افزایش انتظارات اجتماعی می‌شود.  

وی محله گرایی و منطقه‌گرایی را از مهم‌ترین نقاط ضعف شوراهای اسلامی گناباد برشمرد و افزود: این ضعف سبب شده که در مطالبه گری منافع محله و منطقه بر منافع کل شهرستان ارجحیت داده شود ولی سطح بالای سواد اعضای شوراهای شهرهای گناباد، کاخک و بیدخت به نسبت سایر شهرها از نقاط قوت شوراها بوده و سبب عمل کردن بهتر در تحلیل و مباحث مختلف شده است.  

فرماندار گناباد یکی از  مشکلاتی که در ۶ ماهه نخست سال مردم  شهرستان با آن مواجه بودند ریزگردها عنوان کرد  و افزود: خوشبختانه برای مبارزه با بیابان‌زایی و ریز گردهای گناباد طرح ترسیب کربن گناباد به تصویب رسید و در تابستان امسال استانداری مبلغ ۵ میلیارد ریال به این موضوع اختصاص داد.

وی مشارکت مردم در حفظ و نگهداری منابع طبیعی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری دولت در حوزه منابع طبیعی بدون مشارکت مردمی مشکلات این حوزه برطرف نمی‌شود.

نبی به قطع ۳۰ اصله درخت در کوچه‌باغ‌های کوی شرقی گناباد اشاره و افزود: در یک اقدامی از سوی مردم حدود ۳۰ اصله درخت برای بهسازی جوی آب و دیوارکشی قطع شد که در این خصوص به جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی دستور داده شد که این موضوع را پیگیری کنند و توسط دادستان عمومی و انقلاب گناباد در صورت ادامه این‌گونه اقدامات با متخلفین برخورد جدی می‌شود.  

وی ادامه داد: همچنین برخی از دستگاه‌های اجرایی نیز در اقدامی مشابه به قطع درختان پرداختند اما با هیچ منطقی قطع درختان قابل توجیه نیست.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.