۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: 513083

منابع سوری از پیشروی نیروهای ارتش در چندین محور در حومه تدمر و ازسرگیری عملیات در حومه شرقی حلب خبر دادند.

از سرگیری عملیات ارتش در حومه «حلب»

به گزارش قدس آنلاین، نیروهای ارتش سوریه عملیات خود در حومه شرقی حلب را پس از چند روز ازسرگرفتند. این عملیات به سبب شرایط نامساعد آب و هوایی و گرد و غبار در منطقه متوقف شده بود. نیروهای ارتش دامنه سیطره خود در محور شرقی از سمت فرودگاه نظامی «کویرس» را گسترش دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه توانستند شهرک‌های «حمیمة کبیرة و حمیمة صغیرة» در غرب شهر «دیرحافر» در حومه شرقی حلب را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی آزاد کنند که در نتیجه آن ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند.

به گفته یک کارشناس میدانی، آزادسازی این دو شهرک، ارتش را به جاده جنوبی شهرک «حمیمه کبیره» رسانده است که به شهر دیرحافر قلعه داعش در حومه شرقی حلب وصل می‌شود و تنها سه کیلومتر از آن فاصله دارد.

از سوی دیگر ایستگاه پمپاژ آب «الخفسه» در پی آزادسازی آن توسط ارتش، برای اولین بار پس از چندین سال فعالیت خود را ازسر گرفت، ارتش بمب‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها را کشف و خنثی کرده و به این ترتیب پمپاژ آب بهداشتی به شهر حلب ازسرگرفته شد.

در جبهه شمال شرقی دمشق هم درگیری‌ها میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی در محور «طیبه» در محله جوبر از گرفته شد. همچنین ۱۱ تروریست در محله القابون به هلاکت رسیدند، نیروهای ارتش مساجد النعمان و القاسم و الحسین در این محله را پس از درگیری با تروریست‌های النصره پاکسازی کرد.

از حمص هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش به عملیات خود برای تامین امنیت محورهای شرقی و غربی شهر تدمر ادامه می‌دهند. یک منبع نظامی از آزادسازی دو نقطه دیگر در حومه شرقی تدمر پس از درگیری با تروریست‌های داعشی خبر داد. ارتش سوریه اوایل ماه مارس جاری پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی شهر تدمر را آزاد کردند، در جریان این عملیات ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند.  

خبر دیگر این‌که ساعتی پیش بمبی در اتوبوس مسافربری در محله وادی الذهب شهر حمص منفجر شد که از آمار دقیق تلفات احتمالی آن خبری در دست نیست.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.