رشت -در نشست سرمایه گذاران آلمانی با استاندار گیلان، مقرر شد بخش خصوصی آلمان، ۶۶ میلیون دلار در حوزه انرژی و فعالیت های گلخانه ای در گیلان سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاری ۶۶ میلیون دلاری آلمانی ها در گیلان

به گزارش روز سه شنبه استانداری گیلان به قدس آنلاین ، استاندار گیلان در دیدار با هیات سرمایه گذاری آلمانی با اشاره به اینکه در دراز مدت به توسعه بخش انرژی خورشیدی و تولید برق نیاز بیشتری داریم، گفت: انتظار داریم بر اساس قرارداد همکاری که بین شرکت برق منطقه‌ای گیلان و سان فارمینگ آلمان امضا شده، این شرکت در دو منطقه منجیل و لوشان در استان نیروگاه های برق خورشیدی در مجموع به ظرفیت ۴۰ مگاوات احداث کند.

محمدعلی نجفی ادامه داد: منجیل و لوشان علاوه بر بادخیز بودن و تابش مناسب نورخورشید ، عاری از ریزگردها هستند و این ویژگی ها ، بازدهی تولید انرژی سلول‌های خورشیدی و بازگشت سرمایه را افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: تصویب این سرمایه گذاری در سازمان کمک های اقتصادی و فنی ایران به معنی تضمین اجرای این پروژه است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی و تأمین امکانات لازم تأکید و تصریح کرد: در حوزه انرژی انجام این پروژه همکاری پیگیری مجموعه برق استان و سازمان انرژیهای نو ایران (سانا) را می طلبد.

وی حضور مدیران استان در سطح ارشد را نشانگر آمادگی در جذب سرمایه گذار دانست و خاطرنشان کرد: هیچ مانعی در جهت تحقق سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان وجود ندارد.

وی بر فراهم بودن بسترهای حضور بیشتر سرمایه گذاران در گیلان تأکید کرد و گفت: با توجه به حمایتی که از سوی دولت، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان سرمایه گذاری صورت می گیرد باید از فرصت سرمایه گذاران استقبال کرد.

پیتر شرم رئیس هیات مدیره شرکت آلمانی سان فارمینگ هم در این نشست گفت : فعالیت اصلی این شرکت آلمانی، تولید برق از انرژی خورشیدی و در کنار آن ساخت گلخانه در زیر تاسیاست پانل‌های خورشیدی تحت عنوان فعالیت های غذا و انرژی است.

وی افزود : این شرکت در فاز اول ۴ پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی را در شهرستان رودبار انجام می دهد .

رئیس هیات مدیره شرکت آلمانی سان فارمینگ گفت : با توجه به ویژگی های منحصر به فرد جغرافیایی گیلان قصد داریم مرکز مطالعات تحقیقات انرژی های خورشیدی این منطقه را در گیلان تاسیس کنیم.

پیتر شرم افزود :گیلان می تواند با گسترش همکاری ها به هاب تولید انرژی های خورشیدی در خاورمیانه و آسیای میانه تبدیل شود.

در حال حاضر گیلان دارای پنج نیروگاه با ظرفیت نامی بیش از ۲ هزارو ۸۱۶ مگاوات است.

دو نیروگاه خورشیدی ۴۰ و ۲۰ مگاواتی نیز قرار است با سرمایه گذاری بخش خصوصی لوشان در استان احداث شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.