رشت- شهردار منطقه دو در نشست خبری جشنواره عکس های فصلی رشت با بیان اینکه یکی از کمبود هایی که در اسناد مرتبط با شهر وجود دارد اسناد تصویری هستند، اظهار کرد: اسناد تصویری رشت به نسبت شهرهایی که پیشینه هم تراز با ما دارند بسیار کمتر است و به جز چند قطعه عکس چیز دیگری وجود ندارد.

باید برگزاری جشنواره عکس های فصلی شهروندان را نسبت به رشت حساس کنیم

به گزارش حبرنگار قدس آنلاین، مرتضی عاطفی ظهر  سه شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری جشنواره عکس های فصلی گفت: این آسیب می تواند در آینده هم وجود داشته باشد و با هم اندیشی که در شهرداری منطقه ۲ داشتیم سعی کردیم این نقص رو برطرف کنیم.

عاطفی با بیان اینکه جشنواره عکس در پاییز در همین راستا برگزار شده است اظهار کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم در چهار فصل سال این برنامه را داشته باشیم و از انجایی که در محدوده منطقه ۲ بافت های تاریخی زیادی وجود دارد، این اسناد تصویری می تواند بسیار برای آیندگان مفید باشد.

عاطفی گفت: یکی از اقداماتی که شهردار اسبق منطقه ۲ رشت انجام داد برنامه ریزی برای ساخت مستندی از بافت فرسوده بوده و این یک فرصت است و امیدواریم این مستند ضمن ترغیب سرمایه گذاران بتواند جاذبه های شهر رشت را در داخل کشور و بیرون نشان دهد.

وی بر لزوم توجه شهروندان به این مقوله تاکید کرد و گفت: متاسفانه ما شهروندان رشتی نسبت به شهر خودمان حساس نیستیم. در حوزه دفاع مقدس تصاویر شخصی داریم که بیشتر به خاطر حال و هوای آن دوره و تقدس حرکت رزمندگان در کنار احساسات و عواطف بروز یافته بود. بطوریکه  امروز آرشیو خوبی در بسیاری از خانه ها وجود دارد ولی در حوزه شهری این دغدغه وجود ندارد و امیدواریم با این حرکت کمی حساسیت در شهروندان ایجاد کنیم.

محمود اریب فیلم ساز، عکاس و داور جشنواره «رشت از نگاه مردم» گفت: در جشنواره ای که در فصل پاییز برگزار شد بیش از انتظار ما در آن جشنواره شرکت کردند و بیش از ۵۰۰ قطعه عکس با فراخوان محدود به این جشنواره رسید و نشان می دهد که موصوع جالبی برای دوستان است و این کار منحصر به فردی است تا شهر را بهتر به مردم نشان دهیم.

اریب یادآور شد: امروز چالشی به عنوان چالش آرشیو داریم و از اینکه چرا کم کار شده باید متولیان امر در بحث کلان پاسخ بدهند و اینکه کم کاری خودمانم بود که نرفتیم سراغ عکاسان اجتماعی خود این شهر و سراغی از آنها نگرفته ایم و این مشکل ما بوده است.

افشین میرزایی دیگر داور جشنواره نیز اظهار کرد: این جشنواره هر چند با نواقصی همراه بود ولی اگر ادامه دار باشد می تواند به راحتی این مشکلات را برطرف کرد و جلسه ای که امروز در حال برگزاری است پیشنهاد دوستان بود و بسیار سریع عملی شد.

وی افزود: هدف من از ورود برای این جشنواره این است که مردم رشت نگاه عمیق تری به شهر داشته باشند و امیدوارم نگاه عمیق را در جامعه جاری کنیم.

میرزایی اظهار کرد: امیدوارم راهکاری داشته باشیم تا عکس ها و اسنادی که در خانه های مردم وجود دارد را به دست آوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.