با حضور تولیت آستان قدس رضوی استادیوم مجهز و پیشرفته امام رضا(علیه‌السلام) افتتاح شد.

استادیوم مدرن امام رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی افتتاح شد

قدس آنلاین - مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه‌ آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز با بیان اینکه این استادیوم یکی از مدرنترین و زیباترین ورزشگاه‌های ایران است، گفت: استادیوم امام رضا(علیه‌السلام) در زمینی به مساحت ۵۷ هزار متر مربع و با ۱۱۰ هزار متر مربع فضای ورزشی و فرهنگی در سایت ۱۲ هکتاری مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی احداث شده است و علاوه بر پیست دو و میدانی و امکانات موجود در یک استادیوم فوتبال طبق استانداردهای فیفا، مجهز به ۱۰ سالن ورزشی پیشرفته، پارکینگ و امکانات فرهنگی و رفاهی دیگر از قبیل آمفی تئاتر، سالن‌های سمینار، سالن غذا خوری، موزه افتخارات ورزشی آستان قدس رضوی و... می‌باشد.
توکلی‌زاده سالن‌های ورزشی زیر سکوهای تماشاچیان را یکی از وجه تمایز اصلی این ورزشگاه خواند و بیان داشت: وجه اصلی تمایز استادیوم امام رضا(علیه‌السلام) با سایر استادیوم‌های داخل کشور در شکل‌گیری سالن‌های ورزشی با عملکردهای متنوع در فضای زیر سکوی تماشاچیان فوتبال است که به پویایی و بقاء پروژه در دراز مدت کمک شایانی می‌کند، این سالن‌ها ظرفیت پذیرش روزانه ۵ هزار ورزشکار را در خود دارد.
وی با بیان اینکه سقف استادیوم امام رضا(علیه‌السلام) با مساحت پوشش ۱۸۰۰۰ متر بصورت کابلی کششی با چادر ضد حریق که در کشور بی‌نظیر است ساخته شده؛ عنوان کرد: کلیه سالن‌های ورزشی این استادیوم مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم‌های تاسیساتی بوده و دارای تهویه مطبوع و گرمایش و سرمایش هوشمند می‌باشند.
مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه‌های آستان قدس رضوی با بیان اینکه این ورزشگاه اولین ورزشگاه مسقف کشور است، گفت: عملیات عمرانی این مجموعه در سال ۱۳۸۴ آغاز شد و امروز مجهزترین ورزشگاه کشور با تلاشی مضاعف و با ویژگی‌های منحصر به فرد به مرحله بهره برداری رسیده است.
وی ظرفیت این ورزشگاه را برای مسابقات فوتبال و دو میدانی ۲۵ هزار نفر معرفی و عنوان کرد: ۳۶۰ پروژکتور ۲ هزار واتی با وظیفه تامین روشنایی زمین چمن مطابق با آخرین استانداردهای فیفا؛ سیستم صوت تحت شبکه شامل ۶۵ دستگاه بلندگوی حرفه‌ای قابل کنترل، نور پردازی سقف ورزشگاه در رنگ‌های مختلف برای ارائه تصاویر زیبا و جلوه‌های بصری و جلوگیری از ایجاد سایه در زمین؛ سیستم نظارت تصویری استادیوم شامل ۶۴ دوربین تحت شبکه قابل کنترل و پیست تارتان که از استانداردترین و مجهزترین پیست‌های دو میدانی کشور با هشت خط مسابقه و قابلیت برگزاری همه مسابقات دو و میدانی است، از دیگر ویژگی‌های این ورزشگاه می‌باشد.
مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه‌های آستان قدس رضوی افزود: زمین چمن این استادیوم مطابق با استانداردهای فیفا از ویژگیهای همچون طبیعی بودن، گرمایش از کف و زه‌کشی جهت جذب آب برخوردار است، همچنین طراحی و نصب صندلی‌هایی با استانداردهای جهانی در دو رنگ آبی و سفید در دو کلاس عادی و ویژه طراحی شده است.
وی تصریح کرد: ۱۶ هزار متر مربع محوطه سازی با پیش‌بینی قابلیت نصب گیت‌های الکترونیک جهت تردد تماشاچیان و رفت و آمد ورزشکاران در این استادیوم پیش بینی شده و خروجی‌های آن قابلیت تخلیه تماشاگران در حداقل زمان ممکن را دارد.
وی با اشاره به اینکه این ورزشگاه از دو اسکوربورد مجهز و مدرن برخوردار است، بیان کرد: ورزشگاه امام رضا(ع) به عنوان یکی از شاخص ترین ورزشگاه‌های خاورمیانه امکان برگزاری مسابقات ملی و بین المللی در رشته های فوتبال و دو میدانی را دارد.
توکلی‌زاده در رابطه با پارکینگ پیش‌بینی شده برای این استادیوم گفت: جهت تامین پارکینگ مورد نیاز برای این استادیوم نیز زمینی در مجاورت ضلع شمالی مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی جهت احداث پارکینگ طبقاتی در ۶ طبقه با ظرفیت ۱۲۰۰ وسیله نقلیه پیش‌بینی شده که با توجه به مکان خاص جغرافیایی در شرایط غیر از مسابقات نیز می‌تواند در جهت رفاه شهروندان مورد استفاده قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.