همچنان که ساعات به سمت شب‌هنگام پیش می‌رود آمار تلفات چهارشنبه پایان سال افزایش می‌یابد.

انجام ۱۴۰ ماموریت از سوی آتش‌نشانی تهران/ قطع دست و پای جوانی در پیروزی/ یک فوتی و مصدومیت 74 نفر در سراسر کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الف، سخنگوی اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری در سراسر کشور را تا ساعت 21 امشب، 74 تن اعلام کرد.

مجتبی خالدی با بیان این‌که تا به این لحظه 74 تن در حوادث چهارشنبه‌سوری سراسر کشور مصدوم شده‌اند، گفت: یک نوجوان نیز در پی این حوادث جان خود را از دست داد.

وی همچنین از وقوع حادثه‌ای شدید برای مردی 27 ساله در محله پیروزی تهران خبر داد و گفت: بر اساس انفجار مواد محترقه، دست و پای این مرد قطع شد.

نماینده سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره عملیات‌ها و ماموریت‌های آتش‌نشانی در چهارشنبه‌سوری، اظهار کرد: از ساعت 17 تا 20  امروز، ماموران ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سراسر پایتخت ۱۴۰ مورد ماموریت برای اطفاء حریق داشته‌اند.وی با بیان این‌که این ماموریت‌ها ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری بوده است، اظهار کرد: آتش گرفتن درخت و فضای سبز و همچنین ضایعات از جمله این حریق‌ها بوده است.

وی با اعلام این‌که در شهر تهران، آتش‌نشانان در آماده‌باش کامل هستند، گفت: استقرار عوامل آتش‌نشانی تا پایان مراسم چهارشنبه‌سوری در مناطق مخلف تهران ادامه خواهد داشت.

20.30/ مراسم چهارشنبه‌سوری در سراسر کشور در حالی آغاز شده ‌که گرچه حوادث و تلفاتی بر جای گذاشته، اما پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که امسال چارشنبه‌سوری با خسارات کمتری نسبت به سال گذشته برگزار شود.

مراسم چهارشنبه‌سوری در سراسر کشور برگزار شده و تاکنون گزارش‌ها حاکی از مصدوم شدن حدود ۶۰ تن در سراسر کشور در حوادث این شب تا به این لحظه بوده‌است. همچنین یک نوجوان 14 ساله در جنوب تهران که از ناحیه سر و سینه آسیب دیده بود، فوت کرده است.

تمامی دستگاه‌های امدادی و انتظامی در کنار نیروهای خدماتی در سراسر کشور در حالت آماده‌باش هستند تا این شب با کمترین حادثه و خسارت پشت سر گذاشته شود.

فوت یک نوجوان و مصدومیت ۲۱ تن
قرارگاه مشترک پلیس تهران بزرگ از مرگ نوجوانی ۱۴ ساله در پی حوادث «چهارشنبه‌سوری» خبر داد.

به گزارش قرارگاه مشترک پلیس تهران بزرگ، بنابر آخرین گزارش‌ها در مجموع تاکنون ۲۱ نفر در حوادث «چهارشنبه‌سوری» در تهران مجروح شده‌اند که از این تعداد، ۱۲ تن در بیمارستان بستری شده و چهار مصدوم نیز در حال انتقال به بیمارستان هستند. پنج مصدوم نیز به شکل سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که یک نوجوان ۱۴ ساله در پی این حوادث جان خود را از دست داده است.

به گزارش الف، سید جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران در جمع خبرنگاران حاضر در محل ستاد آتش نشانی تهران، گفت: ساعت ۱۹ انفجار در ساختمان مسکونی در خیابان پیروزی خیابان اول نیروی هوایی اعلام شد که دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: حادثه در یک مجتمع ۵ طبقه رخ داد و در قسمت پشت بام ۴ جوان ۱۸ تا ۲۰ سال در حال ساخت مواد منفجره بودند که دچار حادثه شدند.

ملکی ادامه داد: در محل حادثه هر ۴ جوان دچار مصدومیت شده بودند که حال یک نفر از آنها وخیم گزارش شده است.



سخنگوی آتش نشانی تهران با اعلام اینکه هر ۴ مصدوم از زیر آوار و آتش ناشی از انفجار مواد محترقه نجات پیدا کردند، افزود: هر ۴ مصدوم تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه شدند و در حال حاضر نجات گران آتش نشانی در حال ایمن سازی محل حادثه هستند.

ملکی گفت: خوشبختانه حریق در این حادثه شدید نبود و مهار شد.

اولین مجروح چشمی چهارشنبه سوری یک تماشاچی آتش بازی بود
دقایقی قبل اولین مجروح حادثه چهارشنبه سوری که به علت انفجار مواد محترقه از ناحیه چشم دچار جراحت شده بود به بیمارستان فارابی تهران منتقل شد. 

این پسر 22 ساله در محله هلال احمر مشغول تماشای آتش بازی بود که پس از انفجار مواد محترقه، تعدادی سنگ به داخل چشمش می رود. 

پزشک بیمارستان پس از معاینه این فرد اعلام کرد او از ناحیه پلک مجروح شده و خوشبختانه جراحات او جدی نیست.

انفجار تیبا، مملو از ترقه در خیابان فرایبورگ اصفهان/ دو جوان ۲۵ ساله سوختند
سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: به دنبال انفجار مواد محترقه غیر مجاز در خودروی تیبا دومین حادثه چهارشنبه آخر سال اتفاق افتاد.

محمد شریعتی با اشاره به دومین حادثه چهارشنبه اخر سال در اصفهان اظهار داشت: این حادثه در خودروی حامل مواد محترقه غیر مجاز در خیابان فرایبورگ اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: در این حادثه دو جوان حدود ۲۵ ساله به دلیل محبوس شدن در خودرو به شدت دچار سوختگی شدند.

۵۷ مصدوم حوادث چهارشنبه سوری
مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور، از مصدومیت ۵۷ نفر در حوادث چهارشنبه آخرسال خبر داد و گفت: ۴۳ مصدوم به مراکز درمانی منتقل و ۱۴ نفر در محل مداوا شده اند.

وی افزود: یک مورد آسیب شدید چشمی در ارومیه، دو مورد قطع انگشت در تهران و ارومیه و سه مصدوم بدحال در اراک داشته ایم.

خالدی ادامه داد: از صبح امروز تا کنون ۵۷ مصدوم در کشور گزارش شده است که ۵۰ نفر آنان مرد و ۷ نفر خانم بوده اند.

سخنگوی اورژانس کشور، بیشترین آسیب ها را سوختگی عنوان کرد و افزود: پارگی و بریدگی اندام ها از دیگر آسیب هایی بوده که گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.