مشهد- تولیت آستان قدس رضوی در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی 25 هزار نفری امام رضا(ع) گفت: دیپلماسی ورزشی در سطح بین‌الملل باید فعال شود.

دیپلماسی ورزشی در سطح بین‌الملل باید فعال شود/خادمی ورزشی مورد توجه آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی امام رضا(ع) با بیان اینکه افتتاح این مجموعه را در ایام ولادت حضرت زهرا(س) را باید به فال نیک گرفت اظهار داشت: مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی باید برای خیل زائران برنامه داشته باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر آیت الله طبسی تصریح کرد: در برخی از اساسنامه‌ها نگاه عمیق ایشان به موضوعات بسیار مشهود است.

وی اهدای مدال توسط ورزشکاران به استان قدس را افتخار آمیز خواند و گفت: تقدیم مدال ورزشکاران و قهرمانان به آستان قدس رضوی ارتباط معناداری است و در این مدت کوتاه که فرصت خدمت داشتم مراجعات مکرری از ناحیه افتخارآفرینان شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر همگرایی مجموعه تربیت بدنی و ورزش و جوانان اظهار داشت: در این راستا آستان قدس نیز آمادگی دارد تا در این موضوع مشارکت یافته و مقوله خادمی ورزشی را مورد توجه قرار دهد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه منظور از تربیت بدنی فراهم سازی زمینه تربیت روحی است ادامه داد: مسئولان و دست اندرکاران باید به نحوی برنامه ریزی کنند تا این اتفاق شکل بگیرد و تمام آحاد جامعه در توانمندی جسم و  روح گام بردارند.

وی دستیابی به این هدف را نیازمند برنامه ریزی عنوان کرد و گفت: انسان خودساخته شخصی است که جسم را توانمند کند تا روحش را تعالی بخشد.

رئیسی با بیان اینکه  در دنیا بسیاری از مناسبات از طریق ورزش رقم می‌خورد یادآور شد: آستان قدس رضوی باید از این دیپلماسی ورزشی استفاده کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ایجاد تحول و نگاهی نو در این راستا اذعان کرد: مردم مشهد به عنوان مجاور و همچنین مردم ایران اسلامی و نهایتاً دیپلماسی ورزشی در سطح بین‌الملل باید فعال شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تمام نگاهمان نباید تربیت ورزشکار باشد افزود: مجموعه تربیت بدنی آستان قدس باید تبدیل به مجموعه تربیت مربیان  شده و ورزش با برند رضوی در ایران اسلامی با تربیت مربیان و اساتید دانشگاه شکل بگیرد.

وی توجه به ورزش محرومان و ایجاد بستر برای ورزش همگانی را به عنوان اولویت های آستان قدس در این راستا نام برد و گفت: باید از اینجا حرکت کنیم و ورزش محلات را مورد توجه قرار دهیم و در این راستا  نقش ورزش در بهبود سلامت و سبک زندگی مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی باید از طریق ورزشگاه 25 هزار نفری امام رضا (ع) ورزش محلات را مورد توجه قرار دهد و ارتباط این ورزشگاه با حاشیه شهر مشهد برقرار شود.

وی یکی از راه های مصون سازی جوانان در برابر بسیاری از آسیب های اجتماعی را توسعه مقوله ورزش دانست و گفت: همگرایی و همکاری بین آستان قدس و مجموعه دولت و بخش خصوصی در حوزه ورزش می تواند به مصون سازی جوانان و همگانی کردن ورزش کمک کند.

وی با اشاره به توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم به عنوان یکی از رویکردهای اصلی آستان قدس رضوی گفت: خدمت، خادم و مخدوم در حوزه ورزش نیز قابل تعریف است و نخبگان و چهره های برجسته ورزشی کشور می توانند به عنوان خادم ورزشی تاثیرگذار باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.