جلسه شورای عالی کار با حضور وزیر کار و معاونان وزرای اقتصاد،صنعت در حال برگزاری است و چانه زنی درباره دستمزد سال 96 کارگران هنوز ادامه دارد.

وزیر کار ریاست شورای عالی کار را در دست گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، نشست نهایی شورای عالی کار ساعتی پیش به منظور تعیین دستمزد سال آینده برای بیش از 13 میلیون کارگر ایرانی آغاز شد، در حالی که وزرای اقتصاد و صنعت به این نشست نیامدند.

براساس این گزارش، معاونان وزیر اقتصاد و صنعت، در این نشست علی ربیعی را برای چانه‌زنی تعیین میزان افزایش دستمزد سال آینده همراهی می‌کنند.

جلسه شورای عالی کار با حضور علی ربیعی به عنوان رئیس شورا در محل وزارت کار ادامه دارد و تا ساعات پایانی امشب درصد افزایش مزد سال 96 کارگران احتمالا مشخص می‌شود.

بر اساس این گزارش مطابق جلسه گذشته این شورا، نمایندگان دولت و کارفرمایان بر افزایش 7 تا10 درصدی مزد اصرار دارند درحالی که تنها ملاک نمایندگان کارگران با توجه به عقب ماندگی مزدی جامعه کارگری افزایش دستمزد مطابق سبد معیشت کارگران است. یعنی ملاک اصلی نمایندگان کارگران در نظر گرفتن سبد 2 میلیون و 500 هزار تومانی است که شرکای اجتماعی در آخرین جلسه کمیته مزد تأیید شد. 

لازم به ذکر است کارگران در این نشست افزایش 30 درصدی حداقل مزد را مطرح کرده‌اند، در حالی که دولت همچنان بر افزایش 10 درصدی این رقم تأکید می‌کند.

گفتنی است وزرای اقتصاد و صنعت نیز به این نشست دعوت شده بودند، اما معاونان آنان خود را به این جلسه رساندند. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.