بجنورد- دبیر ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به فعالیت ۲۳ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد، از تولد روزانه پنج کانون در مساجد سطح کشور خبر داد.

 روزانه ۵ کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور متولد می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، در آئین تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به صورت ویدئو کنفرانس گفت: به مناسبت گرامیداشت بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون های مساجد، علاوه بر استان خراسان شمالی همایش تقدیر از فعالان مساجد در ٣٠ استان دیگر هم در حال از برگزاری است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خادمان مساجد قدم در راه انبیاء الهی گذاشته اند، بر رونق و آبادانی معنوی مساجد با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه حضور پرشور جوانان و نوجوانان متعهد تأکید کرد و این اقدام را ستود.

وی اظهارداشت: همه ما باید تلاش کنیم تا فرهنگی را رقم بزنیم که در همه استان ها و در کنار هر مسجد شاهد فعالیت یک کانون فرهنگی و هنری و کتابخانه باشیم.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به راه اندازی حدود هفت هزار کانون فرهنگی و هنری در مدت سه سال اخیر، بیان کرد: این آمار نشان می دهد به طور میانگین ١٦٩ کانون فرهنگی و هنری در هر ماه و به طور متوسط روزانه پنج کانون در  مساجد سطح کشور متولد می شود.

وی با اشاره به ماده ١١٠ برنامه ششم توسعه به راه اندازی کانون فرهنگی و هنری در همه مساجد شهری و روستاهای بالای هزار نفر تا پایان برنامه اشاره کرد و از این برنامه به عنوان یکی از افتخارات مجلس نام برد که تحقق آن نیازمند همیاری و همدلی همه فعالان مسجدی است.

دبیرستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد تصریح کرد: امروز کانون های فرهنگی و هنری در نقطه ای قرار گرفته اند که دشمن از فعالیت آنها به وحشت افتاده چراکه آنان سیلی خورده جوانان مسجدی، بسیجی و کانونی هستند.

گفتنی است؛ برنامه سفر دبیرستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد به خراسان شمالی جهت حضور در این همایش به دلیل شرایط نامناسب آب و هوا لغو شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.