رشتخوار -فرماندار رشتخوار گفت: شهرستان رشتخوار در جنوب استان خراسان رضوی با بیش از ۳۰۰ بنا و اثر زیبای تاریخی آماده استقبال از میهمانان و گردشگران نوروزی است.

۳۰۰ بنا و اثر زیبای تاریخی  رشتخوار آماده استقبال از میهمانان و گردشگران نوروزی است

خالقداد عرب در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: شهرستان رشتخوار با قدمت تاریخی زیاد و آثار تاریخی فراوان یکی از کانون های مهم مسافرت های نوروزی است که اهالی خونگرم و مهمان  رشتخوار  اکنون آماده پذیرایی صمیمانه از میهمانان و گردشگران نوروزی هستند.
وی افزود: این دیار به عنوان شهر فروغ آفتاب که مسجد جامع آن بیش از ۷ قرن سابقه تاریخی دارد و گنجینه ای فرهنگی و تاریخی است  و در دل خود بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی و ده ها نقطقه گردشگر و تفرحی جای داده که هر یک از آنها حکایت و خاطره هایی را در دل خود جای داده با استقبال گرم پذیرای مهمانان نوروزی است.
وی مسجد جامع وکیل،مجموعه آثار تاریخی(حاجی خان یاور) شامل خانه و آب آنبار دو قلو شهر رشتخوار را از جمله آثار تاریخی ارزشمند این خطه ذکر کرد و گفت: آثار تاریخی و گردشگری رشتخوار  با جاذبه کم نظیر در ایام تعطیلات نوروزی آماده پذیرایی از گردشگران و میهمانان نوروزی است.
فرماندار رشتخوار  اضافه کرد: وجود بیش از سه  چشمه آب معدنی گرم و سرد در سعادت آباد و ده ها قنات بر زیبایی های طبیعی شهرستان رشتخوار افزوده است.
وی خاطر نشان کرد: شهرستان فروغ آفتاب  با تاریخی کهن خونگرم، مهمان نواز و دوستدار فرهنگ و ادب با مناظر دل ربا و آب و هوای مطبوع هموطنان عزیز را برای سفر به این شهرستان فرا می خواند.

عرب  با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی، ستاد سفرهای نوروزی رشتخوار در تلاش است شرایط خوبی را برای پذیرایی از میهمانان نوروزی مهیا کند اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروزی در ورودی های شهر جهت رفاه حال مسافران بروشور اطلاعاتی همراه نقشه شهر در اختیار مسافران قرار می گیرد.

فرماندار رشتخوار همچنین با اشاره به روستاهای گردشگری رشتخوار گفت: یکی از جذاب ترین مکان های گردشگری برای مسافران و گردشگران، روستاهای قدیمی با ساختارهای سنتی و پوشش های اصیل است که روستاهای کریم آباد و نوق فاضلمند که مکانی شگفت انگیزبوده و هر سال میزبان تعداد زیادی از مسافران ورودی به شهرستان رشتخوار در تعطیلات نوروزی و تابستان هستند.
عرب با اشاره به غنای آثار باستانی و ذخیره نمادهای فرهنگی کم نظیر در شهرستان  رشتخوار خاطر نشان کرد:آثار به جا مانده و کشف شده در موزه تاریخی شهرستان رشتخوار حاکی  از تاریخ دیرینه وجود تمدن و فرهنگ این شهرستان دارد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشتخوار هم در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: آثار تاریخی و باستانی، مناطق تفریحی و گردشگری آمادگی برای استقبال و میزبانی از گردشگران، مهمانان و مسافران نوروزی آماده است و امکانات لازم برای اسکان مهمانان نوروزی فراهم است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.