بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: در سامانه رصد ایجاد ۵ هزار اشتغال پایدار درسال جاری به ثبت رسیده است.

۵ هزار اشتغال پایدار در سامانه رصد ثبت شد/ بیکاری در خراسان شمالی رشد نداشته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا صالحی صبح چهارشنبه درجمع خبرنگاران استان با بیان اینکه عدد مطلق بیکاری در استان رشد نداشته است، اظهارداشت: یکی از ویژگی ها در حوزه اشتغال استان هماهنگی در ورودی با خروجی های اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری دراستان از ۱۲ و ۴ صدم درصد به ۱۱ و ۲ صدم درسال ۹۵ رسیده است، افزود: سهم استان در ایجاد اشتغال دربخش کشاورزی ۴۰ درصد، دربخش صنعت ۲۴ درصد و در بخش خدماتی ۳۶ درصد است.

صالحی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی به لحاظ نیروی انسانی و امکانات طبیعی بالقوه ظرفیت های بالایی دارد و باید با همدلی و هم افزایی برای رشد استان و ایجاد اشتغال پایدار تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه درسال جاری استان رتبه اول را در جذب اعتبارات به خود اختصاص داده است،تصریح کرد: درسال جاری ۲۵ و نیم درصد در اعتبارات هزینه ای و ۱۴ و ۸ صدم درصد اعتبارات تملک دارایی افزایش داشتیم.

وی از افتتاح ۴ هزارو ۶۴۲ پروژه طی ۳ سال دراستان خبرداد و گفت : اعتباری بالغ بر هزارو ۹۱۱ و نیم میلیارد تومان برای این پروژه ها هزینه شده است.

وی افتتاح دو بیمارستان بجنورد و شیروان، فرودگاه بجنورد وپروژه های زیست محیطی را ازبرنامه های سال آینده عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی بجنورد با ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبارو بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی شیروان با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به پروژه بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان گفت : بالغ بر ۵۰ کیلومتر ازاین مسیر چهاربانده شده و مابقی درسال آینده محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۷۰ میلیارد تومان برای تجهبر فرودگاه بجنورد هزینه شده است ، افزود : تکمیل فرودگاه بجنورد در مرحله پایانی است و مشکلی درخصوص باند و تجهیزات وجود ندارد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه نرخ رشد استان نسبت به کشور پایین تر است، گفت : براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن درسال جاری ۸۶۳ هزارو ۲۰۴ نفر جمعیت دارد که نسبت به سرشماری سال ۹۰ جمعیت استان کاهش یافته است.

وی یادآورشد : استان خراسان شمالی یک استان مهاجرتی است که ناگزیریم جمعیت استان را ثبات دهیم و با استفاده از ظرفیت های و ایجاد اشتغال پایداردر استان این استان رامهاجرپذیرکنیم.

وی درادامه با اشاره به سفر هئیت تجاری گفت : برنامه های سفر فقط دیدار بود و هیچ گونه تفاهم نامه ای در این کشور انعقاد نشد زیرا چیزی به نام امضای تفاهم نامه دربرنامه سفر نبود.

وی  با اشاره به اینکه این استان ظرفیت بسیار بالایی در بحث انرژی خورشیدی دارد گفت: استان در روز ۶ ساعت نور خورشید دارد این در حالی است که این میزان در اروپا چهار ساعت است.

صالحی اظهار کرد: باید با جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش انرژی خورشیدی و بادی استفاده بهینه کنیم.

وی افزود: از سرمایه گذارانی در این خصوص دعوت شده است و آن ها وعده داده اند در تابستان سال آینده نیروگاه خورشیدی را در بجنورد احداث کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه نفت و گاز نیز با سرمایه گذاران خارجی گفت و گو هایی داشته ایم و همچنین در این خصوص وعده هایی نیز در راستای اجرایی شدن آن داده شده است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی تشنه سرمایه گذاری را دارند گفت: باید زیر ساخت ها را آماده کنیم و همچنین با معرفی و شناسایی توانمندی ها سرمایه گذاران را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه در بهار سال آینده هیات تجاری از اروپا به استان اعزام خواهند شد افزود: باید تلاش کنیم تا سرمایه گذاری خارجی در این استان را رونق دهیم تا موجب ایجاد اشتغال و تولید ثروت شود.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مجوزهای صادر شده برای سرمایه گذاری در استان گفت: در این راستا ۱۱ هزار میلیون دلار مجوز صادر شده که از این تعداد سه هزار و ۳۶۷ میلیون دلار مجوز لازم را گرفته اند که عملیات اجرایی برخی از آنان نیز آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.