قم- یکی از مراجع تقلید گفت: صدا و سیما سال آینده باید برنامه خود را تغییر دهد و مردم را به ماندن در شهرها و خانه‌ها دعوت کند، مگر کسانی که مهاجر هستند.

مردم در ایام نوروز در شهرهای خود بمانند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح چهارشنبه در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان اینکه نوروز عید ملی محسوب می‌شود اظهار کرد: این عید ملی است بنا بر این مردم در این عید به صله رحم پرداخته و به مستمندان و نیازمندان رسیدگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این عید برای رسیدگی به مشکلات مردم تعیین شده ولی با توجه به تبلیغات، مردم به سفر ترغیب می‌شوند.

این مرجع تقلید با اشاره به سفرهای نوروزی گفت: خودروهایی که برای سفر اقدام می‌کنند بدانند راه‌ها ظرفیت این میزان خودرو را ندارد و در پایان تعطیلات نیز بیان می‌شود این سفرها تعدادی کشته و زخمی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در منازل و شهر خود بمانید و به کارهای زندگی و مشکلات دیگران رسیدگی کنید؛ کسانی که ضرورت دارند و مسافر و مهاجر هستند و پدر و مادرشان در شهری دیگر است مسئله دیگر محسوب می‌شود.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: مادامی که ضرورت نیست این همه تبلیغ برای سفر چیست؟ من فکر می‌کنم صدا و سیما سال آینده باید برنامه خود را تغییر دهد و مردم را به ماندن در شهرها و خانه‌ها دعوت کند مگر کسانی که مهاجر هستند.

وی یادآور شد: در هر سالی در عید تعدادی عزادار یا گرفتار می‌شوند و این مطلب را سال گذشته گفتم و امسال نیز می‌گویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.