سمنان- رئیس اداره محیط زیست آرادان با اشاره به به ثبت تصویر سه قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع خنار گفت: وجود این گونه حیوانی نشان از پویایی حیات وحش این منطقه دارد.

تصویر ۳ قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع خنار ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، جواد شاه حسینی ضمن اشاره به مشاهده و تصویر برداری از یک قلاده پلنگ نر درمنطقه شکار ممنوع خنار در هفته اخیر اظهار کرد: طی یکسال گذشته تصویر سه قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع خنار ثبت شده است که نشان از پویایی حیات وحش در این منطقه دارد که باید توجه داشت حفاظت و صیانت از گونه های ارزشمند در طبیعت وظیفه عمومی است و باید آن را پاسداشت.

رئیس اداره محیط زیست آرادان ضمن اشاره به ایام نوروز و افزایش تردد مسافران در عرصه های طبیعی استان سمنان، ابراز داشت: مسافران نورزی باید توجه کنند که ورود به عرصه های حیات وحش منوط به اجازه کتبی از اداره محیط زیست استان و شهرستان تابعه است که باید توجه داشت بازدید از مناطق و پناهگاه های حیات وحش دارای ضوابط خاصی است و باید همه افراد رعایت کنند.

وی تاکید کرد: از مسافران نوروزی تقاضا داریم از ریختن زباله و به خصوص پلاستیک در مناطق زیستگاه حیات وحش به شدت خوددداری کنند چراکه اگر می خواهیم محیط زیست پویا داشته باشیم باید شرط میزبانی را نیز رعایت کنیم و همچنین در محدوده های زیستگاه جانوران با سرعت مطمئن تردد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.