مشاور ارشد جانشین ولیعهد سعودی اعلام کرد که دونالد ترامپ و محمد بن سلمان در جریان دیدار اخیر بر سر این مسأله که ایران یک تهدید امنیتی برای منطقه محسوب می شود، اتفاق نظر داشتند.

«ترامپ» و «محمد بن سلمان» ایران را تهدیدی برای منطقه خواندند

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از النشره، مشاور ارشد محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی در بیانیه ای به برخی جزئیات  از دیدار اخیر وی با رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اعلام کرده است: ترامپ و محمد بن سلمان بر سر این مسأله که ایران یک تهدید امنیتی برای منطقه محسوب می شود، اتفاق نظر داشتند.

وی همچنین افزود: مذاکرات صورت گرفته میان دو طرف یک تحول تاریخی در روابط دوجانبه محسوب می شود.  

مشاور ارشد بن سلمان افزود: این دیدار، امور را به مسیر درست و صحیح خود بازگرداند و موجب شد تا روابط میان واشنگتن و ریاض در تمامی زمینه ها اعم از سیاسی، نظامی، اقتصادی و ... شاهد نقطه عطف بزرگی باشند.  

ادعاهای مقامات سعودی و آمریکایی مبنی بر تهدید بودن ایران برای منطقه در حالی است که علت اصلی بحران های کنونی در کشورهای منطقه به حمایت های بی دریغ مقامات ریاض و واشنگتن از تروریست های تکفیری باز می گردد.

گفتنی است،  این در حالی است که ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی خود اظهاراتی را علیه سعودی ها مطرح کرده بود؛ وی در همین راستا عنوان کرده بود: عربستان سعودی باید بابت حمایت‌های بی‌شائبه واشنگتن از آل‌سعود، به آمریکا پول بدهد. آنها روزی یک میلیارد به جیب می‌زنند. اگر ما نبودیم، عربستان سعودی هم اینجایی که هست، نبود. آن‌ها اصلا وجود نداشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.