سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان تاکید کرد به خاطر رسول خادم هدایت این تیم را برعهده گرفته است.

گزارش اختصاصی قدس از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان/ محمدی: به خاطر خادم سرمربی شدم

قدس آنلاین - گروه ورزشی - هاشم رسایی فر: طی سال های اخیر نتایج به دست آمده توسط تیم های رده های سنی پایه کشتی کشورمان در میادین جهانی چندان تعریفی نداشته و اصلا در شأن و جایگاه کشتی ایران نبوده است. این افت و ضعف در رده نوجوانان بیشتر از جوانان مشهود بوده به گونه ای که تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران در رقابت های قهرمانی جهان عنوانی بهتر از هشتمی نتوانست به دست آورد. این یعنی فاجعه برای کشوری که خودش را صاحب سبک در کشتی دنیا می داند.

 فدراسیون کشتی برای اینکه بتواند ضعف موجود در خصوص تیم های ملی پایه را بپوشاند دست به تغییرات در کادر فنی تیم های ملی نوجوانان و جوانان زد. در تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان غلامرضا محمدی که تجربه مربیگری چند ساله در تیم ملی بزرگسالان و جوانان را در کارنامه خود دارد عهده دار مربیگری تیم ملی نوجوانان شد . اتفاقی که در همان ابتدا باید آن را حرکتی بزرگ برای پیشرفت رو به جلو کشتی پایه ایران دانست. بعد از انتخاب غلامرضا محمدی به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان این مربی بر اساس داشته های کشتی ایران کشتی گیران مستعد این رده سنی را به اردوی تیم ملی دعوت کرد.

* اقدام شاگردان سید جعفر

اولین اردوی آماده سازی تیم ملی نوجوانان در قزوین برگزار شد تا رسید به اردوی دوم. نامه ای به فدراسیون کشتی ارسال شد مبنی بر تقاضای میزبانی اردوی دوم توسط مشهدی ها. البته نه از طرف هیأت کشتی خراسان رضوی  بلکه از سوی یاران و شاگردان مرحوم سید جعفر موسوی مربی فقید و ارزنده کشتی این استان. بعد از این بود که با موافقت فدراسیون با این درخواست مشهد و خانه کشتی مرحوم موسوی شد میزبان تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران.

غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشورمان در خصوص شرایط این اردو به خبرنگار ما گفت: باید ابتدا از میزبانان خوب و زحمت کشی که در مشهد میزبانی این نوجوانان را دارند به نحو شایسته ای تقدیر کنم . شاگردان مرحوم سید جعفر موسوی با این کار نام و یاد این مربی پرتلاش را زنده نگهداشتند وباعث شدند برکات وجود مرحوم موسوی حتی بعد از رفتنش نیز در مشهد احساس شود. اما در مورد شرایط فنی این اردو باید بگویم خدا را شکر بچه ها در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و تمرینات اصولی و با برنامه ای برایشان در نظر گرفتیم. کادر فنی خوبی هم که در حال حاضر در کنار بچه ها هستند با انگیزه بسیار زیادی کار را دنبال می کنند که جا دارد از آنها نیز تشکر کنم.

*ادای دین به کشتی

غلامرضا محمدی در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی افتاد که شما با آن سابقه حضور در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان و جایگاهی که در مربیگری کشور دارید قبول کردید در تیم ملی نوجوانان مربیگری کنید اظهار داشت: راستش را بخواهید اگر هر شخص دیگری جز رسول خادم بود و از من درخواست می کرد این مسؤولیت را قبول کنم شاید این کار نمی کردم اما آقا رسول من را متقاعد کرد که بیایم و من هم پذیرفتم تا در کنار تیم ملی نوجوانان باشم . الان هم به هیچ وجه از این قضیه ناراضی نیستم و هر روز که می گذرد بیشتر به انگیزه ام اضافه می شود. حضورم در تیم ملی نوجوانان را ادای دینی می دانم به کشتی کشورم که دوست دارم در همه میادین موفق باشد. نکته دیگر اینکه دوست دارم این اقدام من باعث شود که هر کشتی گیری که هنوز عرق دوبنده اش خشک نشده ادعای مربیگری در تیم ملی بزرگسالان را دارد به هدف من از این کار پی ببرد و یک شبه دنبال رسیدن به بالا نباشد.اینجایی که من الان هستم نه تیتر آنچنانی دارد نه تریبون و نه دوربین و مصاحبه تلویزیونی اما آماده ام که خدمت کنم.

وی در مورد اینکه چقدر به آینده این تیم با توجه به رتبه ای که سال گذشته برای تیم ملی به دست آمد گفت: من به آینده این بچه ها خیلی امید دارم همان طور که تا حالا شرایط فراهم بوده اگر ادامه داشته باشد قطعا نتایج بهتر خواهد بود.

*بهتر شدن شرایط تیم های پایه

مجید ترکان،مدیر تیم های ملی کشتی پایه نیز در مورد اردوی دوم تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان گفت: این اردو با حضور 40 کشتی گیر با زحماتی که شاگردان و یاران مرحوم سید جعفر موسوی کشیدند در مشهد در حال برگزاری هست که به جرأت می توانم بگویم از سطح بالایی برخوردار است.

وی در ادامه اظهار داشت: کشتی گیران حاضر در اردو در دو رقابت بین المللی قرار است در فرودین ماه شرکت کنند که 2 تیم از این مجموعه برای مسابقات جام یادگار امام (ره) و جامی که در باکو برگزار خواهد شد شرکت خواهند کرد.

مدیر تیم های ملی کشتی پایه در خصوص شرایط فعلی تیم های ملی نوجوانان و جوانان گفت: با توجه به تغییراتی که داشتم و با توجه به دغدغه ای که فدراسیون کشتی در مورد تیم های ملی کشتی نوجوانان و جوانان دارد شرایط به مراتب خیلی بهتر از گذشته شده است که این خود نوید روزها خوب برای کشتی کشورمان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.