بیرجند- مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از پرداخت ۹ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در ایام نوروز ۴۶ گروه جهادی شامل ۹۲۷ نفر به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام می شوند.

پرداخت ۹ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی/ ۴۶ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمد زهرایی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۷۳ کارگاه اقتصاد مقاومتی کوچک و زودبازده در روستاهای خراسان جنوبی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۶ هزار نفر در استان آموزش های اقتصاد مقاومتی را فرا گرفتند یادآور شد:همچنین ۲ هزار نفر نیز آموزش های تخصصی اقتصاد مقاومتی را آموختند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به آبرسانی سیار به روستاهای خراسان جنوبی اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر ۴۴۰ روستا با ۱۶ هزار و ۵۰۰ خانوار آبرسانی سیار می شوند.

زهرایی با بیان اینکه آبرسانی سیار به روستاها از لیست وظایف بسیج سازندگی برداشته شده است افزود: آبرسانی سیار روستایی نیازمند اعتبار است و برای سال ۹۶ نیز ردیف اعتباری برای این امر تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۲۲۰ نفر تحت پوشش سواد آموزی قرار گرفتند گفت: این تعداد شامل ۸۵۰ نفر در دوره انتقال، ۴۵۰ نفر تحکیم، ۷۰ نفر سواد آموزی و ۵۰ نفر انتقال اتباع خارجه بوده اند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایام نوروز ۴۶ گروه جهادی شامل ۹۲۷ نفر به مناطق محروم استان اعزام می شوند خاطرنشان کرد: همچنین ۶ گروه دانشجویی بومی نیز شامل ۵۴ نفر به مناطق محروم اعزام می شوند.

زهرایی از اعزام ۱۷ گروه تحت عنوان محلات ۷ روزه به مناطق محروم استان خبر داد و تصریح کرد:این گروه ها شامل ۲۴۷ نفر هستند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز برای اولین بار ۴۰ گروه ۱۰ نفره از دانش آموزان به اردوهای جهادی اعزام می شوند گفت: در این راستا ۷۹ نفر تحت عنوان حلقه های صالحین و ۴۱۸ نفر در قالب ۱۰ گروه مهمان به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام خواهند شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه اولویت کار بسیج سازندگی با پروژه پیشرفت و آبادانی است بیان کرد: در این راستا، گروه های مهمان در دهستان های تحت پوشش این پروژه مستقر می شوند.

زهرایی با اشاره به اجرای پروژه پیشرفت و آبادانی در خراسان جنوبی افزود: در قالب اجرای این پروژه ۵ گروه فرهنگی، سلامت، زیرساخت، تعلیم و تربیت و توانمندی و اشتغال فعالیت می کنند و همچنین در قالب گروه فرهنگی نیز ۲۰ تسهیل گر به مناطق تحت پوشش پروژه رفته و تا پایان اجرا آنجا مستقر می شوند.

وی با اشاره به وظایف کارگروه سلامت تصریح کرد: این کارگروه طب سنتی را در روستا آموزش داده و عرق گیری و حکیم باشی را نیز ترویج می دهد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه کارگروه زیرساخت و عمران در ۳ فاز اجرایی تعریف شده است اظهار داشت: همچنین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال از وظایف تعریف شده برای کارگروه توانمندی و اشتغال است.

زهرایی اجرای طرح همگام با کشاورز در مناطق روستایی را از دیگر اقدامات اجرا شده امسال دانست و گفت: همچنین ۱۵۰ هسته فلاحین در استان تشکیل شد و ۱۵۰ پایگاه بسیج در اجرای طرح همگام با کشاورز همکاری می کنند.

وی اجرای ۲۶ طرح محرومیت زدایی در استان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و خاطرنشان کرد: این طرح ها با تفاهم نامه ای به میزان ۲ میلیارد تومان انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم نامه همکاری با آستان قدس رضوی خبر دادو بیان کرد: در این تفاهم نامه اجرای ۴۰ پروژه شامل قنات، استخر و کانال کشی به امضا رسیده که از سال ۹۶ اجرایی می شود.

زهرایی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از اعتبار مورد نیاز این پروژه ها توسط آستان قدس رضوی و ۵۰ درصد نیز از بودجه استانی تأمین می شود.

وی از انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه قرب کوثر خبر داد و افزود: با همکاری این قرارگاه ۵۰ پروژه در مناطق محروم استان اجرایی شده است و اعتبار مورد نیاز این پروژه نیز دو میلیارد تومان است که از این میزان ۵۰ درصد سهم قرارگاه قرب کوثر بوده است که تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان  واریز شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ هزار و ۳۵ نفر در قالب یک هزار و ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام شدند گفت: از این تعداد، ۵۸ گروه دانشجویی ۱۰ روزه در قالب ۷۵۰ نفر، ۱۹ گروه دانشجویی سه روزه و ۶۱ گروه محلات شامل ۹۵۸ نفر بوده اند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: همچنین امسال ۱۹۳ گروه در قالب طرح هجرت دانش آموزی، ۲۳ گروه محلات سه روزه، شش گروه طلاب و ۵۳۷ حلقه صالحین شامل ۲۲ هزار نفر به مناطق محروم اعزام شدند.

وی اعزام ۱۸۶ تیم بهداشتی و درمانی بالغ بر ۷۴۴ نفر و اعزام ۲۱ گروه مهمان  را از دیگر اقدامات انجام شده در مناطق محروم دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.