رییس ستاد انتخابات کشور گفت: هیات‌های اجریی دلایل رد صلاحیت‌ها به نامزدها اعلام می‌کنند که چرا رد صلاحیت شده‌اند.

هیات‌های اجرایی دلایل ردصلاحیت‌ها را به نامزدها اعلام می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایلنا، علی‌اصغر احمدی رییس ستاد انتخابات وزارت کشور در نشست خبری خود با بیان این که در روزهای آخر سال هستیم، گفت: از هشتم اسفند ماه ثبت‌نام انتخابات میاندوره‌ای مجلس به مدت ۷ روز آغاز شد و در ۲۴ اسفند کار تایید صلاحیت نامزدها آغاز شد.

او ادامه داد: از مجموع ۲۸۷ نفر ثبت نامی که در  چهار حوزه انتخابی ثبت‌نام کردند، بعد از استعلام از مراکز چهارگانه ۶۰ مورد مستنداتی را ارائه کردند که سوابق نامزدها به هیات‌های اجرایی تقدیم شد که از این  مستندات به ترتیب ۲۹ مورد نیرو انتظامی، ۲۸  مورد وزارت  اطلاعات، ۳مورد به دادستانی اعلام شد.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت:‌ در ادامه به آمار ثبت‌نام‌ها در حوزه‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس اشاره کرد و گفت: در آذربایجان شرقی از مجموع ۵۶ نفر، ۵۴ نفر مرد و یک زن ثبت نام کرده‌اند که ۴۳ نفر تایید شدند و ۳ نفر رد صلاحیت شدند، در حوزه انتخابی مراغه و عجبشیر از ۵۹ نفر، ۵۷ نفر مرد و ۲ نفر زن ثبت‌نام کردند که  ۵۶ نفر تایید شدند و دو نفر انصراف دادند. در حوزه انتخابی اصفهان از ۱۳۱ نفر ۱۲۲ نفر مرد و ۹ نفر زن و ۲ نفر رد صلاحیت و ۱۲ نفر انصراف داده‌اند. در حوزه انتخابی بندر لنگه، بستک و پارسیان ۴۱ نفر تایید و ۶ نفر رد و ۴ نفر انصراف داده‌اند.

رییس ستاد انتخابات خاطرنشان کرد: براساس قانون کسانی که صلاحیت آنان رد شده در موعد مقرر می‌توانند شکایت خود را به هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت با کسب اجازه از هیات‌های مرکزی نظارت می‌توانند  اعلام کنند که مجدد مورد بررسی قرار گیرند اما اگر تأیید نشدند می‌توانند به شورای نگهبان مراجعه کنند.

او ادامه داد: صبح امروز بخش‌نامه آغاز به کار انتخابات شوراهای شهر و روستاها توسط وزیر کشور ابلاغ شد و از ۳۰ اسفند به مدت ۷ روز ثبت‌نام از دواطلبان به عمل خواهد آمد.

احمدی در ادامه به انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: از ۲۲ فروردین ثبت‌نام نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز خواهد شد.

او درباره زمان اعتراض نامزدهای ردصلاحیت شده انتخابات میان دوره‌ای مجلس نیز اظهار کرد: بر اساس جدول زمان‌بندی از ۲۶ تا ۲۹ اسفند کسانی که رد صلاحیت شده‌اند می‌توانند شکایت خود را به هیات‌های مرکزی نظارت استان‌ها ارائه کنند.

او درباره آمار کلی افراد نیز همچنین گفت: جمعا ۳۳ نفر رد صلاحیت شدند،  ۱۴ نفر انصراف دادند و ۲۳۶ تایید صلاحیت شدند.

رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: هیات‌های اجریی دلایل رد صلاحیت‌ها به نامزدها اعلام می‌کنند که چرا رد صلاحیت شده‌اند.

احمدی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک نیز گفت: به لحاظ سخت‌افزاری همه امکانات که در اختیار وزارت کشور است. ۵۵ هزار شعبه برای ریاست جمهوری و ۶۵ هزار شعبه برای انتخابات شوراهای شهر و روستا پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: ۳۵ هزار صندوق الکترونیک خواهیم داشت که ۵هزار صندوق رزرو خواهد شد، در شهرهای بزرگ قطعا ازدحام جمعیت خواهیم داشت که با تدابیر لازم مانع از حضور پر شور مردم نخواهیم شد.

احمدی با اشاره به اینکه با موافقت مجلس در شهرهایی که بر اساس آخرین سرشماری تعداد اعضا شورا در آنها ۷ تا ۹ نفر باشد انتخابات الکترونیک برگزار خواهد شد، گفت: نمی‌خواهیم صف طولانی در شعب ایجاد شود و به حضور حداکثری مردم خدشه وارد شود.

رییس ستاد انتخابات کشور درباره آمار واجدان شرایط رأی‌دهی عنوان کرد: ۵۵ میلیون نفر واجد شرایط رای وجود دارد و کسانی که در اردیبهشت ۹۶ هجده سال تمام داشته باشند به این آمار اضافه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.