۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۳
کد خبر: 513545

دبیر انجمن علمی پزشکی خواب در نشست خبری روز جهانی خواب گفت:‎ مدت خواب کافی برای افراد بالغ باید بین ۷ و نیم تا ۸ و نیم ساعت است.

بهترین زمان برای خوابیدن

به گزارش قدس آنلاین، خسرو صادق نیت دبیر انجمن علمی پزشکی خواب افزود؛ ‎با عادت و تمرین نمی‌توان نیاز خواب را کم کرد؛ ‎بدن می‌تواند کمبود خواب را چند روز تحمل کند، اما بعد از آن باید کمبود خواب جبران شود.

وی با بیان اینکه نوجوانان که صبح زود به مدرسه می‌روند می‌توانند در روزهای آخر هفته کمبود خواب را جبران کنند گفت:‎ بهترین زمان خواب ساعت 10 شب تا 66 صبح است و خواب روز نمی‌تواند به کیفیت خواب شب برسد.

صادق نیت افزود: به دلیل هماهنگ نبودن ریتم‌های بیولوژیک بدن، کسانی که در روز می‌خوابند، نمی‌توانند خواب شب را جبران کنند.

وی گفت: خواب طبیعی شامل مراحل مهمی است که از جمله آن ‎رؤیا، خواب سبک و سنگین است.

صادق نیت افزود: در خواب 8 ساعته، ریتم طبیعی خواب مراحلی دارد و وقتی این مراحل به هم می‌خورد، کیفیت خواب هم دچار تغییر می‌شود.

امین آملی، متخصص گوش و حلق و بینی نیز در این نشست گفت: بیمارانی که به متخصص گوش و حلق و بینی در زمینه اختلالات خواب مراجعه می‌کنند در زمینه انسدادی مشکلاتی دارند.

وی شایع ترین مشکل این بیماران را خُرخُر کردن هنگام خواب عنوان کرد و افزود: ما به عنوان متخصص گوش و حلق و بینی، اختلالات انسدادی را بررسی می‌کنیم.

وی گفت: این اختلال را اصولاً همراهان بیمار ذکر می‌کنند و برخی اطلاعات تکمیلی را ما باید از خود بیمار طی معاینه بالینی کامل کسب کنیم.

آملی افزود: بعد از گرفتن شرح حال باید از بیمار تست خواب بگیریم و چنانچه اختلالات انسدادی وجود داشت باید مکان دقیق انسداد مشخص شود.

وی گفت: مهمترین کاری که در ایران شروع کردیم، آندوسکپی حین خواب است؛ یعنی بیمار در بیهوشی به خواب می‌رود و س‍پس آندوسکوپی انجام می‌شود که این کار سه تا چهار سال است که در ایران انجام می‌شود.

آملی افزود: با این روش مسیر تنفس بیمار بررسی می‌شود و تشخیص می‌دهیم که انسداد در کدام ناحیه رخ می‌دهد.

وی گفت: با این کار، دقیقاً مراحل خواب را در اتاق عمل انجام می‌دهیم و دلیل خُرخُر هنگام خواب را پیدا می‌کنیم و سپس می‌توانیم به صورت هدفمند سراغ قسمتی که دچار انسداد هست برویم.

منبع:افکار

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.