یزد- دبیر کمیسیون عفو، تخفیف و تبدیل مجازات محکومان استان یزد از موافقت با عفو و تخفیف مجازات ۱۴۷ نفر از زندانیان استان یزد در سال ۹۵ خبر داد.

 ۱۴۷ زندانی استان یزد مورد عفو قرار گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حداد با بیان این خبر اظهارداشت: در طول سال جاری ۱۲ جلسه کمیسیون عفو استان به اتفاق اعضاء تشکیل گردید که در این جلسات ۲۷۸ در خواست متقاضیان عفو مطرح و مورد بررسی و اظهار نظر قرارگرفت.

وی افزود: از درخواست های واصل شده به دبیرخانه کمیسیون، ۱۳۲ مورد مربوط به جرائم عمومی و ۱۴۶ مورد نیز مرتبط با جرایم دادگاه انقلاب بوده است.

حداد تصریح کرد: از مجموع درخواست های موافقت شده با عفو و یا تخفیف مجازات محکومان، ۷۴ مورد مربوط به جرایم عمومی و ۷۳ مورد نیز جرایم مرتبط دادگاه های انقلاب بوده است.

وی ازعفو ۱۸ نفرازمحکومان که به مجازات اعدام محکوم شده بودند خبر داد وگفت: با بررسی همه جوانب پرونده های طرح شده که محکومین آنها با مجازات اعدام روبرو بودند ،کمسیون عفو استان ، ۱۸ نفر را مشمول استفاده از عفو و تخفیف مجازات دانست و با موافقت نهایی کمیسیون مرکزی و عنایات ریاست قوه قضاییه و مقام معظم رهبری مشمول یک تا دو درجه تخفیف گردیدند.

حداد با اشاره به ارسال درخواست اعمال ماده ۲۰ آیین نامه عفو، تخفیف و تبدیل مجازات که تنها در شرایط خاص توسط رئیس کل دادگستری امکان پذیرش و ارسال به مرکز را دارد ، خاطرنشان ساخت: در اجرای ماده۲۰ نیز ۱۰ درخواست پس از بررسی تمامی جوانب پرونده به مرکز ارسال گردید که از این تعداد نیز ۶ مورد آن مورد موافقت قرار گرفت.

دبیر کمیسیون عفو استان از موافقت کمسیون مرکزی با کاهش مجازات اعدام ۱۸ نفر به حبس ابد خبر داد و افزود: در این راستا ۷ نفر از افراد دارای مجازات حبس ابد نیز با دارا بودن شرایط عفو، حبس ابد آنان به ۱۵ سال تبدیل گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.