بجنورد- مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از برگزاری جشنواره ملی گردشگری به مدت ۱۳ روز در استان خبرداد.

جشنواره ملی گردشگری خراسان شمالی در ایام نوروز برگزار می شود

محمد سویدانلویی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: هرشب از اول فروردین ماه تا ۱۳ فروردین در هتل کوروش با حضورمهمانان کشوری و استانی این جشنواره برگزار می شود.

وی از برگزاری آیین نوروزگاه در ایام نوروز نیز خبرداد و افزود: در دو مکان آیینه خانه مفخم شهر بجنورد و رباط قره بیل توسط میراث فرهنگی و بخش خصوصی این آیین برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این آیین در آیینه خانه مفخم بجنورد از دوم تا ششم فروردین ماه ۹۶ برگزارمی شود، خاطرنشان کرد: در این آیین برنامه هایی همچون نوروز خوانی، بازی های لنگو، پخت خوراک های سنتی استان از جمله سمنو، ارائه سوغات های استان همچنین برگزاری موسیقی برگزار خواهد شد.

سویدانلویی به برپایی ۱۲ بازارچه صنایع دستی دائمی و موقت در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت: این بازارچه ها در بیش از  ۳۰۰ غرفه صنایع دستی در خراسان شمالی برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرستان گرمه در رباط قره بیل، بجنورد درپارک تفریحی باباامان خانه صنایع دستی، عمارت مفخم، سینما قدس و پارک آفرینش، در اسفراین در ورودی شهر، شیروان پارک لاله حاشیه میدان کوهنورد، در فاروج هسته خروجی وهمچنین در ۱۳ و ۱۴ فروردین در محل گود زینل خان برپا می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کارگاه گردی در۱۵ کارگاه در سطح شهرستانها نیز اظهارداشت: زمان برپایی این نمایشگاه از تاریخ ۱۴ اسفند سال جاری تا ۱۴ فروردین سال آینده خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی مسابقه پیامکی، رزمایش ترافیکی ،تنوع از اقلام تبلیغاتی و استفاده از سامانه نرم افزار جامع گردشگری، استقبال از مبادی ورودی استان، ۳۰۰ ناظر کار نظارت بر واحد های صنفی در این ایام، تیم نظارت مشترک، نقشه تصویر سازی، پخش مستقیم برنامه بهارانه، حضور بخش صدای رادیو بصورت زنده در بازارچه های نوروزی، تشکیل دبیرخانه در معاونت گردشگری، توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغاتی توسط معاونت اطلاع رسانی و فضای مجازی وحضور یک دستگاه بالگرد امدادی در استان را ازدیگر برنامه های استان برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.