اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف آنچه که در آمارها نرخ رسمی بیکاری در کشور ۱۲ درصد اعلام می شود، در واقع بیش از ۲۳ درصد افراد جامعه بیکار هستند و فارغ‌التحصیلان ۴۰ درصد این آمار را شامل می شوند.

۲۳ درصد افراد جامعه بیکار هستند/آمار ها خلاف واقعیت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمیدرضا فولادگر ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: متأسفانه آمار ها در کشور ما به صورت شفاف اعلام نمی شوند و این مسأله باعث افزایش بی اعتمادی مردم می شود.

وی تاکید کرد: واحدهای کوچک و متوسط کشور همچنان در رکود به سر می برند در حالی که آمارها حاکی از رشد تولید و اقتصاد است.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شاید تولید ناخالص ملی با چند صنعت مادر افزایش پیدا کرده باشد اما بیشتر صنوف تعطیل هستند و یا با رکود مواجه‌ شده اند.

وی ادامه داد: برخلاف آنچه که در آمارها نرخ رسمی بیکاری در کشور ۱۲ درصد اعلام می شود، در واقع بیش از ۲۳ درصد افراد جامعه بیکار هستند و فارغ‌التحصیلان ۴۰ درصد این آمار را شامل می شوند.

فولادگر اظهارکرد: چه این دولت چه دولت‌های قبلی در آستانه انتخابات به آمارسازی و اعلام آمار غیرواقعی می پردازند که این اقدام پسندیده نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت صندوق ذخیره ارزی تصریح کرد: در مجموع امسال ۲ و ۳ دهم میلیارد دلار از صندوق برداشت شده است که ۱۰۰ میلیون برای صداوسیما، ۳۰۰ میلیون برای آبیاری تحت فشار و ۱۰۰ میلیون برای مقابله با ریزگردها اختصاص یافت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه ۹۶ نیز بیان کرد: دربودجه سال آینده کشور تغییر خاصی در هدفمندی یارانه‌ها ایجاد نشد و تنها مصوبه‌ای آن این است که بخشی از یارانه برای افزایش سرانه افراد تحت پوشش کمیته هزینه شود که با این قانون حقوق افراد تحت پوشش ۳ برابر می شود.

وی تصریح کرد: البته هنوز سهمی که باید از محل درامدهای یارانه‌ها به تولید داده می‌شد، پرداخت نشده است.

فولادگر اضافه کرد: با این که اجازه حذف یارانه پردرآمدها به دولت داده شده،  فقط ۳ میلیون نفر از لیست دریافت یارانه حذف شدند و البته این مسؤله تا حدودی به در پیش رو بودن انتخابات هم مرتبط می شود.



 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.