اصفهان- استاندار اصفهان اعلام کرد: براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، نرخ رشد جمعیت در اصفهان ۹۸صدم درصد است که باید سیاست های جدید جمعیتی را در قالب سیاست های کلان بکار گرفته شود.

نرخ رشد جمعیت در استان اصفهان به زیر یک درصد رسیده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور پیش از ظهر پنجشنبه در یکصد و شصت و هشتمین جلسه ی شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان، با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، اظهارداشت: برگزاری سرشماری سال ۹۵ به دو صورت مرحله ای و اینترنتی کار بسیار بزرگی بود که با مشارکت خوب مردم صورت گرفت.

وی با اشاره به جایگاه آمار و اطلاعات حاصل از سرشماری در برنامه ریزی های کشور، گفت: جایگاه سرشماری ها به عنوان آمار و ارقام و داده های حاکمیتی در برنامه ریزی های کشور بسیار حائز اهمیت است و حرف اول را می زند و دقت و صحت آن نیز به اندازه ی اهمیت آن مهم می باشد.

زرگرپور اضافه کرد: روش جدیدی که امسال مورد استفاده قرار گرفت می تواند پایه ای برای سرشماری های بعدی قرار گیرد.

وی به نتایج آن نیز اشاره کرد و افزود: براساس آمار ارائه شده نرخ رشد جمعیتی در استان اصفهان پایین و در حدود ۹۸صدم درصد است که باید در سیاست های جمعیتی رویکرد جدیدی مورد توجه قرار گیرد و در سیاست های استان به آن توجه شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: مقام معظم رهبری از چند سال قبل در این خصوص هشدار دادند و نگرانی و دغدغه خود را ابراز داشتند و در همین رابطه هم سیاست جمعیتی ابلاغ شد.

وی گفت: در استان اصفهان باید با توجه به یافته ها و تحلیل هایی که در این ارتباط صورت می گیرد، سیاست های جدید را در قالب سیاست های کلان داشته باشیم.

زرگرپور ضمن تقدیر از همه ی دست اندرکاران برگزاری سرشماری، گفت: خوشبختانه سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در زمانبندی درست و با کیفیت مناسب و با یافته های دقیق ارائه شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.