مقامات پکن وعده دادند که در صورت افزایش حمایتهای ژاپن از تنشهای منطقه ای و «تهدید حاکمیت و امنیت چین»، به این اقدامات «پاسخ قاطعانه ای» خواهند داد.

پکن در مورد «پاسخ قاطعانه» خود علیه مداخله ژاپن هشدار داد

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از راشاتودی، مقامات پکن وعده دادند که در صورت افزایش حمایتهای توکیو از تنشهای منطقهای و «تهدید حاکمیت و امنیت چین»، ژاپن  با  «پاسخ قاطعانه» مقامات پکن مواجه خواهد شد.

این بیانیه دولت چین پس از آن انتشار یافت که خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که ژاپن بزرگترین ناو جنگی خود را به دریای مورد مناقشه چین جنوبی اعزام خواهد کرد.

«هوآ چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری در روز پنج شنبه اعلام کرد که «در صورت تداوم اقدامات اشتباه مقامات توکیو و حتی درنظر گرفتن مداخلات نظامی که تهدید کننده حاکمیت و امنیت چین باشد، پکن به ناچار تدابیر واکنشی قاطعانه ای را اتخاذ خواهد کرد».

گفتنی است که هم ژاپن و هم متحد آن- آمریکا- نگران افزایش حضور نظامی چین در این آبراه بین المللی هستند.  این در حالی است که مقامات چین بطور مکرر اعلام کردند که مناقشات محلی باید بدون حضور و مداخله کشورهایی که فاقد ادعای ارضی هستند، حل و فصل شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.