۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰
کد خبر: 513735

وضعیت اهدای عضو در ایران مطلوب بوده و در آسیا و در سال ۲۰۱۶ دارنده مقام اول و در جهان دارنده مقام سوم هستیم.

ایران در اهدای عضو دارنده مقام اول آسیا است

  به گزارش «قدس آنلاین»،  مسعود مظاهری معاون مرکز اهدای عضو دانشگاه شهید بهشتی در سومین نکوداشت اهدا کنندگان عضو و در آخرین پنج‌شنبه سال گفت: طرح بهشت ایثار به همت بیمارستان مسیح دانشوری طی سه سال متوالی انجام می‌شود و خوشبختانه مردم کشور ما بعد از فتوای امام در سال ۶۸ رفته رفته موضوع اهدای عضو را نهادینه‌سازی می‌کند.

وی گفت: تعداد اهدای در مرگ مغزی به ازای جمعیت به یک معیار جهانی با عنوان pmp است در آسیا و در سال ۲۰۱۶ رتبه اول را داشته که این رشد و پیشرفت مدیون فرهنگ ایرانیان در گذشت و بخشش و تلاش شبانه‌روزی مراکز اهدای عضو سراسر کشور است که در کنار پزشکی و ارائه خدمات کار فرهنگ‌سازی مد نظر قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: بیمارستان مسیح دانشور در بحث اهدای عضو پرچم دار فرهنگ‌سازی است و می‌توانیم بگوییم صدور کارت اهدای عضو، جشن نفس، طراحی سایت اهدای عضو به نشانی ehda.ir و مراسم نکوداشت بهشت ایثار در آخرین پنج‌شنبه سال و با حضور خانواده‌های اهدا کننده بخشی از فعالیت‌های تیم بیمارستان مسیح دانشوری است.

وی گفت: دستگیری از نجات بیماران از دستورات اخلاقی و تاکیدات دین ما است و خوشبختانه مردم ایران اگر با روح قضیه مرگ مغزی و تفاوت آن با کما آشنا شوند و بدانند که مرگ مغزی بدون بازگشت است و اگر از زمان اهدا بگذرد تنها اندام های فرد آسیب‌ می‌بیند و کارآمدی خود را از دست می‌دهد راحت‌تر واقعیت مرگ مغزی و اهدا عضو را می‌پذیرد و اهدای عضو را انجام می‌دهد.

معاون مرکز اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: باید همگی آگاه‌سازی و ارتقای دانش خود را در بحث اهدای عضو به کار بگیریم و با مراجعه به سایت ehda.ir و بررسی مطالب آن در گفتگو با اطرافیان باید به نوبه خود از فرهنگ‌سازی موضوع مهم اهدای عضو سهیم باشیم.

مظاهری گفت: در آخرین پنج‌شنبه سال در طرح بهشت ایثار در فرهنگسرای بهشت رضوان در بهشت زهرا مراسمی با حضور خانواده‌های اهدا کننده و حضور در قطعه نام‌آوران انجام می‌شود که فرهنگسرای بهشت رضوان میزبان خانواده‌های اهدا کنندگان است و این جمع خانوادگی با ارائه رنج مشترک خود تسلی خاطر پیدا می‌کنند و امیدواریم با این فرهنگ‌سازی‌ها شاهد آگاهی اقشار جامعه از موضوع اهدا عضو باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.