ژاپنی ها که از چند سال قبل استفاده از پهپاد را برای تحویل کالا، تسهیل کشاورزی و فعالیت های عمرانی آغاز کرده اند، قصد دارند به طور گسترده تری از این ابزار مفید بهره بگیرند.

تحویل کالا با پهپاد در ژاپن امری عادی می شود

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ورج،  Rakuten یکی از بزرگترین شرکت های فناوری ژاپن اعلام کرده که قصد دارد با همکاری یک شرکت نوپا به نام AirMap سیستمی به منظور مدیریت ترافیکی پهپادها ابداع کند تا از این طریق هدایت انبوهی  از پهپادها در مسیرهای هوایی ممکن شده و از برخورد ناگهانی آنها به یکدیگر جلوگیری شود.

راه اندازی چنین سیستمی نشان دهنده تحولی اساسی در زمینه استفاده از پهپادهاست که کاربرد آنها را برای انجام فعالیت های حرفه ای مختلف تسهیل می کند.  Rakuten شرکتی فعال در حوزه تجارت الکترونیک است و از ژوئن سال قبل بسیاری از  کالاهای سفارش داده شده از طریق اینترنت را با استفاده از پهپاد تحویل می دهد.

حداکثر مدت زمان مورد نیاز برای تحویل کالا از طریق پهپاد یک ساعت است.

AirMap برای طراحی سیستم مدیریت ترافیک پهپادهای خود بودجه ای ۲۶ میلیون دلاری هم از مایکروسافت دریافت کرده و  قرار است بودجه های دیگری را نیز به همین منظور دریافت کند.

این شرکت به دنبال طراحی نقشه های دقیقی نیز از ساختمان های شهرهای مختلف است تا پهپادها بتوانند با دقت از لابلای ساختمان های بلند و کوتاه حرکت کنند. طراحی این نقشه ها در آینده به حرکت خودروهای پرنده نیز کمک خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.