نخستین دوره‌ دراماتورژی (پرورش فیلمنامه) دهه دوم اردبیهشت ۹۶ با حضور ۱۰ استاد در حوزه فیلمنامه نویسی، کارگردانی، تهیه کنندگی در بنیاد سینمایی فارابی برگزار می شود.

آخرین مهلت ثبت نام در نخستین دوره‌ پرورش فیلمنامه اعلام شد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  نخستین دوره‌ دراماتورژی (پرورش فیلمنامه) دهه دوم اردبیهشت سال ۹۶ با حضور ۱۰ استاد متخصص در حوزه فیلمنامه نویسی، کارگردانی، تهیه کنندگی در بنیاد سینمایی فارابی برگزار می شود و آخرین مهلت ثبت نام این دوره ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۶ است.

علی پورعیسی مدیر کارگاه دراماتورژی (پرورش فیلمنامه) با اشاره به اینکه این کارگاه برگرفته از روش و تجربه آزمایشگاه های تولید فیلمنامه برای تولید (مانند آزمایشگاه فیلمنامه موسسه ساندنس در آمریکا) است که با استفاده از استادان مجرب فیلمنامه هایی در طول دوره کارگاه جهت ارائه به تهیه کننده  تولید می کند، افزود: علاقمندان شرکت در این کارگاه لازم است خلاصه طرح ۱۰ صفحه ای فیلمنامه شان را که به ثبت خانه سینما رسیده است به همراه فرم داوطلبی شان تا پایان ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ به بخش آموزش معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی تحویل دهند. در ادامه پس از مطالعه و بررسی کلیه آثار رسیده ۵ نفر نویسنده با استعداد که اصولا فیلمنامه نویس هستند از میان داوطلبان انتخاب خواهد شد. پذیرفته شدگان به عنوان بورسیه بنیاد سینمایی فارابی خواهند بود و شهریه ای برای این دوره پرداخت نخواهند کرد.

وی ادامه داد: در طول دوره استادان مهمان و مدرس و مدیر کارگاه به نویسندگان بازخورد کتبی و شفاهی می دهند. در تمامی جلسات که به صورت فشرده برگزار می شود با استادان راجع به نوشته های فیلمنامه نویسان مشورت خواهیم کرد و در این دوره فیلمنامه ها سه بار به طور کامل بازنویسی اساسی خواهند شد و بنابراین متون از لحاظ کیفی، پرورش یافته و نقاط ضعف شان به حداقل خواهد رسید.

این مدرس دانشگاه در توضیح دراماتورژی و سینما (پرورش فیلمنامه) گفت: مشاور و مجری پرورش فیلمنامه هنرمندی است که از مرحله ایده یا طرح خام فیلمنامه با نویسنده همکاری می کند و در طول مسیر به او مشاوره و پیشنهادهایی می دهد و مسیر پرورش را هدایت و هموار می کند. او دائم در مسیر پرورش فیلمنامه‌ به فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده‌ و کارگردان مشاوره می‌دهد تا فیلمنامه‌ پرورش کامل یابد و برای فیلمبرداری آماده ‌شود و این کارگاه هم برای ارتقای کیفی فیلمنامه هاست و هم به آموزش آن می پردازد.  

داوطلبان برای حضور در این دوره می‌توانند تا مهلت مقرر «طرح فیلمنامه‌ای که در بانک فیلمنامه خانه سینما به ثبت رسیده است» به همراه فرم‌ تقاضای شرکت تکمیل و به دفتر آموزش بنیاد سینمایی فارابی تحویل دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.