کرج- معاون صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه ۴ بازارچه نوروزی در سطح استان البرز دایر می‌شود، گفت: این بازارچه‌ها در کاخ مروارید، کاروانسرای شاه‌عباسی و دو بازارچه هم در شهرستان ساوجبلاغ راه‌اندازی می‌شود.

۴ بازارچه نوروزی در البرز راه اندازی می شود

به گزارش قدس انلاین، سعید امینی در نشست خبری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه حدود ۳۵۰ کارگاه صنایع‌دستی مجوزدار در استان فعالیت دارند، بیان کرد: ۳ هزار کارگاه انفرادی صنایع‌دستی در استان دائر است.

وی با بیان اینکه کارشناسان صنایع‌دستی در حال بررسی مقدمات طرح شناسایی و احیای گلیم طالقان هستند، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با این کار نقوش و طرح‌های سنتی منطقه طالقان، که عموما ذهنی‌بافت بوده است را به صورت نقشه درآوریم و در جریان تولید قرار دهیم.

وی افزود: استان البرز با بضاعت اندک خود در حوزه صنایع دستی در اکثر رویدادهای ملی و جهانی که صنایع دستی به نوعی در آن حضور دارد خوش درخشیده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری از بین آثاری که در کشور نشان ملی گرفتند ۱۲ اثر برای گرفتن نشان ملی از یونسکو انتخاب شد که ۲ اثر متعلق به استان البرز بود، افزود: یکی از این آثار توانست مهر اصالت را بگیرد.

معاون صنایع دستی استان البرز خاطرنشان کرد: از بین هنرمندانی که در کشورهای اروپایی نمایشگاه چرم دایر می‌کنند تعداد قابل توجهی از استان البرز هستند و ما در این جایگاه‌ها وضعیت خوبی داریم.

امینی ادامه داد: در همین راستا به منظور معرفی این صنایع تعداد ۴ بازارچه نوروزی در سطح استان البرز دایر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.