گرگان- امام جمعه موقت گرگان گفت: این موضوع که روز به روز وضع مالی عده ای بهتر شود و عده ای فقیرتر شوند، در شأن جامعه اسلامی نیست.

افزایش فاصله طبقاتی در شأن کشور اسلامی نیست

امام جمعه موقت گرگان با تاکید بر اینکه فقر را باید در کشور ریشه‌کن کنیم، گفت: نباید در جامعه اسلامی فقر و فقیر داشته باشیم و مشکلات اقتصادی و معیشتی نیازمندان در کشور باید برطرف شود.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام قاسم لیوانی در خطبه های نماز جمعه گرگان به ضرورت توجه به نیازمندان اشاره و اظهار کرد: در روزهای آخر سال افرادی هستن که می توانند نیازهای خود را تأمین کنند اما برخی از نظر مالی وضعیت خوبی ندارند و باید افراد توانمند دست نیازمندان را بگیرند.

وی با بیان اینکه کشور ما ظرفیت تأمین نیازهای همه مردم را دارد، افزود: این عیب بزرگی است که با گذشت حدود 40 سال از عمر انقلاب هنوز در جامعه عده ای مستمند وفقیر باشند.

امام جمعه موقت با بیان اینکه وقتی می شنوم بر تعداد افراد تحت سرپرسی بهزیستی و کمیته امداد افزوده شده، خجالت می کشم، ادامه داد: باید همه امکانات در کشور به کار بیفتد تا فقر را ریشه کن کنیم.

وی به فاصله طبقاتی و افزایش آن در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: برای کشور اسلامی عیب است که روز به روز وضع مالی عده‌ای بهتر شود و از سوی دیگر عده‌ای فقیرتر و مسکین شوند و وقتی شرح حال فقرا را می‌شنوم تاسف می‌خورم.

حجت الاسلام لیوانی افزود: کسی که کار نیک کند هم پاداش دنیوی دارد و هم پاداش اخروی، اما بخشی از پاداش دنیوی نیکوکاران شامل جذب دل، مصونیت از لغزش، ایجاد برکت، افزایش رزق و روزی و آبادی شهرها، محبت به خدا و عمر طولانی می‌شود.

حجت الاسلام لیوانی اظهار کرد: امید است آن هایی که توان مالی دارند در این ایام آخر سال دست نیازمندان را بگیرند تا آن ها در این ایام با لباس نو سفره ای در خانه خود پهن کنند و پیش مهمان های خود شرمنده نباشند.

وی در ادامه سخنان خود به فرارسیدن میلاد حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: همه می دانند که آن حضرت در نیکوکاری سرآمد بود.

حجت الاسلام لیوانی به ماجرای بخشش فاطمه زهرا(س) در روز عروسی خود اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه (س) این کارها را برای رضای خدا انجام می‌دانند نه برای این که دیگران تعریف کنند و یا به دیگران نشان دهند و این بانو الگوی بسیار بزرگی برای همه زنان و مردان عالم است.

وی با اشاره به همزمانی ولادت امام خمینی(ره) و مادرسادات افزود: عظمتی که حضرت امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی در دنیا خلق کرد بر کسی پوشیده نیست و به تعبیر بزرگان جهان انقلاب ایران زلزله‌ای بود که خاورمیانه را به لرزه درآورد.

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: همین روز مصادف با ملی شدن صنعت نفت هم است و مصدق با کمک شخصیت‌های دیگر مانند آیت الله کاشانی نفت را از چنگال انگلیس درآورد و گفت که شیرهای نفت را می‌بندیم و به کسی اجازه برداشت نمی‌دهیم.

‌حجت الاسلام لیوانی ضمن بزرگداشت سالروز حمله مأموران رژیم پهلوی به مردم در مدرسه فیضیه قم، اظهار کرد:  در این روز سربازان رژیم به افراد حاضر در مدرسه فیضیه حمله کردند که در این حادثه یک نفر شهید می‌شود و مجروحان را هم در بیمارستان‌ها به دستور رژیم پهلوی نمی پذیرند و آن‌ها را دستگیر می‌کنند. این روز را گرامی می‌داریم زیرا طلیعه‌ای برای پیروزی انقلاب در سال 57 شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.