قم-امام‌ جمعه قم با محکوم کردن دخالت‌های آمریکا در امور سوریه گفت: دخالت‌های آمریکا در سوریه خلاف منطق بین‌الملل است.‌

دخالت‌های آمریکا در سوریه خلاف منطق بین‌الملل است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه اگر عهدهای اجتماعی  و سیاسی مبنا قرار گیرد سبب مقتدر شدن جامعه می‌شوند، اظهار داشت: وقتی مسئولان پایبند به عهد خود باشند آن جامعه مقتدر خواهد شد.

امام‌جمعه قم پایبندی به عهد و قرارداد را سبب انسجام و اعتماد در جامعه دانست و افزود: عهدشکنی دل‌های مردم را از همدیگر دور می‌کند، از همین رو است که در اسلام به آن تأکید شده است چراکه رابطه‌های خوب و صمیمی درگرو پایبندی به پیمان‌هاست.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: بهار و تحول عظیم طبیعت الگوی زندگی‌بخش است، وقتی بهار می‌شود از یک‌سو نشانه قدرت عظیم الهی و از دیگر سو نشانه‌ای از رستاخیز عظیم و معاد است، در این تحول نشانه‌های مبدأ و معاد را می‌بینیم.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه تحول طبیعت باید انسان‌ها را به معاد و خداپرستی رهنمون شود تصریح کرد: نو شدن طبیعت گامی برای نو شدن اخلاق در انسان‌ها است که باید از این نشانه‌ها بهره ببریم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تقدیر از ستاد تسهیلات نوروزی در قم گفت: در این ایام میلیون‌ها زائر و مسافر به شهر می‌آیند لازم است مسئولان در این ایام برای کاهش حوادث و تصادفات تلاش کنند.

وی با تأکید بر لزوم کاهش تصادفات در ایام نوروز افزود: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته اما هنوز لازم است بیش‌ازپیش برای این موضوع برنامه‌ریزی و تلاش کرد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه قم و حوزه انقلابی با تأسی به شهدای انقلاب بر سر پیمان خود ایستاده‌اند و از راه نورانی خود جدا نمی‌شوند اظهار داشت: در سال ۹۵، با رویکرد داخلی و خارجی نگاه کنیم ارتقا امنیت داخلی، برنامه‌ها و پیشرفت در صنایع دفاعی جای تقدیر دارد اما در حوزه اقتصاد به‌ ویژه اقتصاد مقاومتی کاستی‌های جدی داریم.

امام‌جمعه قم با تأکید بر لزوم رفع کاستی‌ها در اقتصاد مقاومتی و رشد جمعیت عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی، تبعیض‌های حقوقی و رکود صنعت مشکلات مهمی است که به نتایج مطلوبی دست پیدا نکردیم که قوای مختلف باید با برنامه‌های دقیق در راستا گام بردارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه در سال ۹۵ در عرصه خارجی شاهد تعرض دشمنان به کشورهای اسلامی بودیم گفت: در یمن، بحرین و عراق و سوریه مشکلات فراوانی را شاهد بودیم اما گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه‌های گونان درخشید و مقاومت باقوت پیش رفت.

وی تأکید کرد: دخالت‌های آمریکا در سوریه خلاف منطق بین‌الملل است که این دخالت‌ها محکوم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.