شیراز- امام جمعه شیراز بیان کرد: دولت آمریکا همه ابزار و امکانات را برای نفوذ به کار گرفته که ابزار فرهنگی یکی از آنها است به طور نمونه سند ۲۰۳۰ راجع به آموزش و پرورش و دانشگاه‌های ایران یکی از راه‌های استفاده از ابزار فرهنگی برای نفوذ است.

سند آموزشی یونسکو ابزاری برای نفود است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه با انتقاد از رونمایی مخفیانه سند آموزشی یونسکو گفت: مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی اجازه ندهند این سند که معروف شده به سند ۲۰۳۰ در جامعه ما عملیاتی بشود.

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا علیه ایران اظهار داشت: مهار انقلاب، تغییر رفتار مردم و مسئولان  برای اینکه انقلابی عمل نکنند و تغییر ساختار نظام و حکومت سه ایده‌ای است که آمریکا برای انجام سیاست‌های خود علیه ایران دارد. 

امام جمعه شیراز درباره این سند افزود: این سوال درباره سند ۲۰۳۰ که مخفیانه با حضور بعضی از وزرا رونمایی شد، مطرح است این چه سندی است که مخفیانه رونمایی می‌شود؟ در مجلس شورای اسلامی نمی‌رود، شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را نمی‌بیند، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را سال‌های سال دانشمندان برجسته ما تنظیم و آماده کردند، یونسکو چه صیغه‌ای‌ است که بخواهد برای ما سند آموزش و پرورش و آموزش عالی را تنظیم بکند؟  

وی با بیان اینکه باید مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع وارد شوند، بیان کرد: مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی اجازه ندهند این سند که معروف شده به سند ۲۰۳۰ در جامعه ما عملیاتی بشود، ما ملتی زنده، عاقل، بالغ و باشعور هستیم  و سند تحول هم تهیه کردیم همان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرا کنید.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: سند وابسته به غرب، روح لیبرال دمکراسی غربی دارد، در این سند روح اسلام، روح استقلال و روح عزت‌مداری وجود ندارد، امیدوارم که مسئولان اجازه ندهند مشکلی برای نظام آموزشی کشور به وجود آید. 

امام جمعه شیراز با اشاره به وضعیت صنعت و معیشت مردم استان فارس گفت: چند سال قبل بخشی از خاک استان فارس را به یک استان دیگری واگذار کردند که در آن بخش معدن آهن استان فارس و اجازه بهره‌برداری در آن آزاد بود اما امروز بیکاری در استان گسترده شده است. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: امروز در یک منطقه استان می‌خواهند کارخانه عظیم فولاد راه‌اندازی کنند اما به ما می‌گویند این منطقه جزء محیط زیست است و شما نمی‌توانید در اینجا اقدامی کنید. 

وی با بیان اینکه سرمایه‌دار ۲ سال منتظر سرمایه‌گذاری در این منطقه است، بیان کرد: این نشان می‌دهد که زیرساخت‌ها در استان فارس معیوب است به همین دلیل مدیر ارشد استان باید بازرس ویژه‌ای برای این مسئله در نظر بگیرد و گزارش نیز مستقیم به مدیر ارشد داده شود. 

آیت‌الله ایمانی خطاب به مسئولان ارشد استان گفت: بازرس ویژه باید بررسی کند که چرا فلان مدیرکل آن وظیفه‌اش را انجام نمی‌دهد، چرا فضا را برای سرمایه‌گذار فراهم  نمی‌کند؟

وی با اشاره به نزدیکی سال جدید و حضور گردشگران در استان فارس بیان کرد: مراکز تاریخی و گردشگری استان نباید به خاطر منافع تجاری به گناه آلوده شود، در حافظیه انسان‌های با معرفت و عارفی آرامیده‌اند نباید این فضای قدسی آلوده شود. تخت جمشید را به عنوان عبرت تاریخ است و باید مرکز عبرت از گذشتگان باشد نه اینکه به مرکزی برای فسق و فجور تبدیل شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.