امام جمعه ساری با بیان اینکه با توپ، تفنگ و فشنگ نمی توان اسلام را زنده و احیا کرد اظهار داشت: باید ریشه دزدی و خیانت، هوس‌ها، مقام‎خواهی‎ها و زیاده‎خواهی‎ها را از بین برد و صفات نیکو پسندیده را در جامعه نهادینه ساخت.

مدیران باید لباس خدمت بپوشند/اسلام با زور زنده نمی شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله نورالله طبرسی در آخرین خطبه‌های نماز جمعه سال ۹۵ مرکز استان در مصلای جمعه ساری اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین صفات مسئولان نظام اسلامی باید عدالت باشد، یعنی یک نیروی بازدارنده نفسانی در خود آنها باشد که گناه، تقلب، رانت‎خواری و سوءاستفاده نکنند، این همه دروغ، مکر و حیله و تزویر در جامعه برای این است که صفت عدالت را نداریم.

وی بیان کرد: متاسفانه اخلاق و صفت عدالت در جامعه کمرنگ شده و پاکی و پیراستگی در جامعه کم شده است.

و یادامه داد: و الا انسان عاقل از مقام فرار می‎کند مگر اینکه لایق باشد؛ مقام معظم رهبری خود سمت رهبری را قبول نکرد و با اصرار این مسؤولیت سنگین را پذیرفت با اینکه لایق بود.

وی افزود: آنهایی که به‌سرعت دنبال مقام می‎روند و می‎خواهند یک پست و پیشوندی داشته باشند، این‎ها کارهای نظام را معطل می‌کنند.

امام جمعه ساری بیان کرد: اقتصاد مقاومتی باید همراه با فرهنگ و مدیریت انقلابی، جهادی و خداپسند باشد، نه اینکه آسمان و ریسمان، روابط و عجز و ناله در میان باشد تا پست و مقامی را بگیرد، این‌طور پست گرفتن خیلی برای جامعه مفید نیست.

‎وی تصریح کرد: یکی از صفات مدیران جامعه این است که ابتدا خود را تصفیه کنند، فقط و فقط لباس خدمت بپوشند، آنهایی که می‎خواهند در انتخابات شرکت کنند، ابتدا باید وظیفه شخصی خود را بدانند و پس از آن به وظیفه اجتماعی برسند.

وی همچنین با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: آن بانوی گرامی اسلام گوهر یک‎دانه هستی هستند، همه ما از حضرت زهرا(س) بسیار گفته‎ایم اما نمی‎توانیم حقیقت ایشان را درک کنیم.

طبرسی با تبریک سال نو بیان کرد: صله‌ رحم، عطر زدن و آشتی کردن در عید بسیار سفارش شده است، و در عید باید زیاد به فکر قیامت و مرگ باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.