الیگودرز- رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه لرستان قطب مهم گردشگری کشور محسوب می شود گفت: این استان ظرفیت تبدیل شدن به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور را دارد.

 معرفی هفت منطقه مهم گردشگری در کشور/ لرستان قطب مهم گردشگری کشور است

به‌گزارش قدس آنلاین، زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی به همراه هوشنگ بازوند استاندار لرستان، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا سلیمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان، احسان جهانیان فرماندار الیگودرز و جمعی از مسئولان استان و شهرستان الیگودرز از ستاد هماهنگی خدمات سفر در الیگودرز بازدید کردند.

زهرا احمدی پور معاون رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران گفت: حفاظت از میراث فرهنگی از تکالیف سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور است و باید از این میراث حفاظت کنیم تا بتوانیم آن را به نسل آینده تحویل دهیم.

وی افزود: در نوروز ۹۶، طی هماهنگی‌هایی که با ستادهای هماهنگی خدمات‌سفر در استان‌ها ازجمله لرستان داشته‌ایم، کوشیده‌ایم در کنار هم نوروز متفاوتی برای هم‌وطنان رقم بزنیم.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره فرصت برابر گردشگری هم اظهار کرد: امسال هفت منطقه مهم گردشگری در کشور معرفی شدند تا از این طریق مقاصد جدید گردشگری به هم‌وطنان معرفی شود و بسیاری از استان‌هایی که شناخته نیستند به‌کمک آموزش و اطلاع‌رسانی فرصت برابری در حوزه گردشگری پیدا کنند.

وی ادامه داد: تبدیل این مناطق به مقصد گردشگری ظرفیتهای بالقوه برخی استانها همانند لرستان را بالفعل و شکوفا خواهد کرد.

احمدی پور با بیان اینکه لرستان قطب مهم گردشگری کشور محسوب می شود افزود: این استان ظرفیت تبدیل شدن به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور را دارد.

وی گفت:  لرستان دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی فراوان و متعددی است که باید معرفی شوند.

معاون رئیس جمهور در مورد مشکلات دفاتر نمایندگی میراث فرهنگی در شهرستانها نیز افزود: در صدد تبدیل نمایندگی های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراکز شهرستانها به اداره هستیم.

احمدی پور ادامه داد: ضرورت دارد به علت کمبود منابع و نیروی انسانی استانداران از ظرفیت های موجود در استان به ما کمک کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.