وزیر امور خارجه آمریکا می گوید گزینه اقدام نظامی آمریکا علیه کره شمالی روی میز است.

وزیر خارجه آمریکا از گزینه نظامی علیه کره شمالی خبر داد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  به نقل از راشا تودی، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا که در کره جنوبی بسر می برد در یک  کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «یونگ بیونگ سه» وزیر خارجه این کشور گفت: یکی از گزینه هایی که در رابطه با مقابله با کره شمالی روی میز است گزینه نظامی است.

وی افزود: بگذارید واضح بگویم. سیاست صبر استراتژیک به پایان رسیده است. ما در حال اتخاذ یک سری اقدامات دیپلماتیک، امنیتی و استرتژیک [برای مقابله با کره شمالی] هستیم. همه گزینه ها روی میز است.

وزیر دفاع آمریکا افزود: مطمئنا ما نمی خواهیم رویارویی نظامی داشته باشیم. اما اگر آنها (کره شمالی) تهدیدات تسلیحاتی شان را به حدی برسانند که ما نیازمند واکنش شویم، در آن صورت، گزینه نظامی روی میز خواهد بود. به گفته تیلرسون «مجموعه ای از ظرفیتها» برای مقابله با پیونگ یانگ در حال توسعه است.

این اظهارات ۳ روز پس از آن ایراد شد که KCNA خبرگزاری دولتی کره شمالی به آمریکا هشدار داد در صورتی که هواپیماهایش  که در مانور مشترک با کره جنوبی شرکت دارند تمامیت ارضی کره شمالی را نقض کنند، با حملات قاطع این کشور مواجه خواهند شد. در این هشدار آمده است: در صورتی که آنها حتی اندکی به تمامیت ارضی و شأن جمهوری خلق دموکراتیک کره تجاوز کنند با حملات همه جانبه از زمین، هوا و دریا و زیردریا مواجه خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.