رسانه‌های خبری از استفعای دبیر اجرایی کمیته اقتصادی و اجتماعی غرب آسیا در سازمان ملل متحد "اسکوا" خبر دادند.

استفعای مقام سازمان ملل در پی فشارهای رژیم صهیونیستی و آمریکا

 به گزارش «قدس آنلاین»،  ریما خلف دبیر اجرایی کمیته اقتصادی و اجتماعی غرب آسیا در سازمان ملل متحد "اسکوا" در پی فشارهای دبیرکل سازمان ملل برای پس گرفتن گزارش‌هایی که اسرائیل را محکوم می‌کند، از سمتش استعفا کرد.

در همین راستا استفان دوجاریک سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که دبیر کل با استفای ریما خلف موافق کرده است.

وی افزود: دبیرکل سازمان ملل نمی‌تواند قبول کند که معاون یا هر مسئول بلندپایه دیگری که زیر دست او کار می‌کند، بدون مشورت با وی یا ادارات ذی‌ربط، مجوز انتشار چیزی را به نام سازمان ملل بدهد.

ریما خلف گفت که وی با پس گرفتن گزارشی که اسرائیل را به نژادپرستی متهم کرده است، مخالف است و به خاطر همین از سمت خود استعفا می‌کند.

وی افزود سازمان ملل از لحاظ تامین بودجه با فشارهای زیادی به‌ویژه از سوی کشورهایی که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند، مواجه است.

خلف ادامه داد: گزارش صادر شده است و دیگر نمی‌توان آن را پس گرفت و فقط درخواست شده است که از پایگاه اینترنتی اسکوا برداشته شود.

این مقام سازمان ملل گفت: ما از کشورهای عضو می‌خواهیم که اقدامات لازم را برای محاکمه اسرائیل انجام دهند، زیرا این گزارش، یک پشتوانه قانونی است.

پیش از این رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا بعد از صدور گزارش "اسکوا" تهدید کرد که کشورش در صورت عدم انجام اصلاحات گسترده در شورای حقوق بشر سازمان ملل از این شورا کناره گیری خواهد کرد.

وی در نامه‌ای خطاب به ۸ سازمان دفاع از حقوق بشر تاکید کرد که آمریکا به مخالفت خود با برنامه‌های شورای حقوق بشر علیه اسرائیل، به شدت مخالف است.

همچنین نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که کشورش از گزارش اسکوا عصبانی است و باید این گزارش پس گرفته شود.

"اسکوا" روز چهارشنبه، رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایت تبعیض نژادی (آپارتاید) علیه ملت فلسطین متهم کرده بود که پس از فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی مجبور به پس گرفتن آن شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.