ذوالنور با بیان این که حال دولت نسبت به گذشته وخیم است ،مطرح کرد: بر اساس آمارها، دولت باید حدود 230 کارخانه در قم ایجاد کرده باشد که به دنبال آن اشتغال صورت بگیرد و باید به بنده که نماینده مردم قم هستم آمار و آدرس دقیق بدهند که این مشاغل کجا ایجاد شده اند تا ما نیز بررسی کنیم و صحت این موضوع را دریابیم.

دولت در حل مسئله بیکاری و مشکلات اقتصادی مردم نتوانسته اقدام جدی انجام دهد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد دولت اظهار داشت: آقای روحانی در ابتدای دولت ادعا داشت که مشکل اقتصاد و بیکاری به دلیل عدم مدیریت درست در کارها بوده است و در انتهای دولت اقرار کردند که مشکل امروز کشور ، رکود و بیکاری است که در حقیقت بیان ناکارآمدی دولت ایشان در چند سال اخیر بوده است.

وی افزود: اعتراف موضوع بیکاری و رکود اقتصادی از زبان آقای رئیس جمهور لازم به شنیدن نیست بلکه کارشناسان اقتصادی و طرفداران آقای روحانی که تخصص های مختلف دارند و حتی نمایندگان لیست امید و اعتدال هم که مورد حمایت ایشان بوده اند معتقدند دولت نتوانسته است که در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و حل مسئله بیکاری اقدام جدی انجام دهد.

ذوالنور با بیان اینکه آقای روحانی برای رئیس جمهوری نبود، افزود: روحانی در صحبت و شعار می تواند از نظر روانشناختی بر روی مخاطب اثر بگذارد ولی این موضوع تا زمانی که دست طرف باز نشده باشد و در عمل آزموده نشود و فقط در میدان شعار قرار بگیرد، مقطعی خواهد بود.

وی با اشاره به دوران انتخابات که کارها فقط در مرحله صحبت و شعار بود نه عمل، ادامه داد: در زمان انتخابات آقای روحانی هنر تأثیرگذاری بر روی مخاطب داشت و بعد از وارد شدن به کار در عمل نتوانستند شعارها را به اثبات برسانند بنابراین گاهی آمارهای غیر معتبر داده می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: آقای روحانی در یک سخنرانی اعلام کردند که دولت 2میلیون و چهارصد هزار شغل ایجاد کرده است و اخیرأ در بهار و تابستان آقای رئیس جمهور و جهانگیری گفتند که هفتصد هزار شغل هم امسال اضافه شده است، بنابراین جای سوال است که آمار این ادعاها کجاست؟

وی با بیان این که مرکز آمار ایران ، جمعیت امسال کشور را بر اساس  سرشماری نزدیک به 80 میلیون نفر اعلام کرده است، ادامه داد: اگر سه میلیون و صد هزار شغل مورد ادعای دولت را بر هشتاد میلیون جمعیت تقسیم کنیم به هر یک میلیون نفر حدود چهل و هفت هزار شغل می رسد.

ذوالنور اضافه کرد: از آن جا که جمعیت قم در سال گذشته یک میلیون و دویست هزار نفر اعلام شد بنابراین باید حداقل چهل و هفت هزار شغل ادعایی دولت و رئیس جمهور سهمیه قم شده باشد اما با توجه به شواهد، مشاغلی که از قبل مانند شهرک صنعتی شکوهیه در قم فعال بودند امروز با کمتر از چهل درصد ظرفیت فعال هستند و بسیاری از مشاغل در این دولت به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده اند.

وی مطرح کرد: بر اساس آمارها دولت باید حدود 230 کارخانه در قم ایجاد کرده باشد که به دنبال آن اشتغال صورت بگیرد و باید به بنده که نماینده مردم قم هستم آمار و آدرس دقیق بدهند که این مشاغل کجا ایجاد شده اند تا ما نیز بررسی کنیم و صحت این موضوع را دریابیم.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس بیان کرد: دولت موفق نشده است که مشکل اشتغال را به وضع مطلوب برساند در نتیجه باید گفت وخامت در دوران این دولت خیلی بیشتر از گذشته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.