مقامات قضایی اندونزیایی پس از سفر ملک سلمان به این کشور از پیش‌کشی هدایای گران قیمت شاه سعودی به مسئولان و همچنین هزینه‌های سرسام آور تفریحات خانواده سلطنتی در این کشور خبر دادند.

ریخت و پاش های شاه سعودی در اندونزی؛ از پیش‌کشی شمشیر طلا تا میلیون‌ها دلار هزینه خوشگذرانی

 به گزارش «قدس آنلاین»،  یک آژانس مبارزه با فساد اندونزی از اشتیاق پادشاه سعودی برای ریخت و پاش دارایی‌هایش در این کشور پرده‌برداری کرد.

 کمیسیون مبارزه با فساد اندونزی اعلام کرد که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان به سران اندونزی ساعت‌های طلای رولکس، خودنویس‌های اشرافی، یک قبضه شمشیرطلای عربی و همچنین حلقه‌های طلا و الماس نشان پیشکش کرده است.

بخش کوچکی از این هدایا که توسط یک پایگاه اندونزیایی و از طریق کمیسیون مبارزه با مفاسد این کشور منتشر شده، بیش از ۳۵۰ هزار دلار ارزش گذاری شده است.

شمشیر طلای عربی به رئیس پلیس اندونزی ژنرال «تیتو کارناویان» پیشکش شده است. او از این شمشیر به عنوان "هدیه‌ای فوق العاده" یاد کرده که باید در موزه به نمایش درآید.

همچنین نشریه استار مالزی اعلام کرد که برآوردها نشان می دهد شاه سعودی و خانواده سلطنتی در سفر ۳ روزه به جاکارتا و اقامت ۹ روزه در «جزیره بالی» ۲۲ میلیون دلار را برای تفریح و خوشگذرانی هزینه کردند.

دریافت کنندگان هدایای شاه سعودی باید ظرف ۳۰ روز، میزان و نوع این هدایا را به «کمیسیون مبارزه با فساد اندونزی» اعلام کنند در غیراین صورت دریافت این هدایا به عنوان «رشوه» تلقی می شوند.

رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اندونزی در این‌باره گفت: «دریافت هدایای لوکس نباید باعث اثرگذاری در تصمیم‌گیری‌ها شود. اگر هدایا باعث اثرگذاری در سیاست گذاری مسئولان شود، این موضوع نوعی گرفتن رشوه محسوب می شود».

شاه سعودی که روز اول مارس و در بخشی از تور آسیایی خود وارد اندونزی شده بود به کشورهای ژاپن و چین نیز سفر کرد.

ملک سلمان در ادامه سفرش در شرق آسیا قرار بود روز گذشته به مالدیو سفر کند، به دلیل ترس از شیوع بیماری آنفولانزای خوکی در این مجمع الجزایر، از این سفر صرفنظر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.