گیلان - مدیر کل ثبت اسناد و املاک گیلان از اجرای طرح پلمب اینترنتی موسسات و شرکت‌های تجاری این استان خبر داد.

پلمب اینترنتی دفاتر تجاری در گیلان

به گزارش قدس آنلاین ،سید جعفر مفیدی با اشاره به اجرای طرح جدید فرآیند پلمب دفاتر تجاری بر اساس اجرای مصوبه سازمان ثبت اسناد و املاک اظهار کرد: این طرح در راستای عدم مراجعه حضوری متقاضیان به سازمان مذکور عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله تعداد قابل توجهی از متقاضیان برای پلمب دفاتر روزنامه و کل به اداره‌های ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری مراجعه می‌کردند، گفت: این مسأله مشکلات عدیده و اتلاف وقت و هزینه بالایی به‌ویژه در ماه‌های پایانی سال برای سازمان ثبت اسناد و متقاضیان به دنبال داشت.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک گیلان با تصریح بر اینکه با اصلاح و مکانیزه کردن روند مذکور متقاضیان پلمب، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به اداره‌های ثبت اسناد و املاک ندارند، ادامه داد: سایت سامانه جامع شرکت‌ها برای پذیرش نهایی درخواست پلمب دفاتر تجارتی اشخاص حقیقی و حقوقی به نشانی www.sherkat.ssaa.ir است.

به گفته وی، برای فرآیند ثبت‌نام در سامانه مذکور در صورت تایید با ارسال پیامک به متقاضی برای پرداخت الکترونیکی هزینه‌های پلمب دفتر توسط این سامانه با استفاده از شماره پیگیری درخواست نسبت به پرداخت وجه از طریق درگاه ایمن بانک الکترونیک اقدام و پس از پرداخت الکترونیکی مدارک شخص توسط سامانه به اداره پست برای اختصاص پلمب امنیتی دفاتر ارسال می‌شود.

مفیدی با بیان اینکه اختصاص پلمب امنیتی به دفاتر مورد تقاضای متقاضی در اداره پست انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات پلمب، دفاتر به نشانی منطبق با کد پستی وارد شده در درخواست ارسال و اطلاع‌رسانی از طریق پیامک به شماره همراه موجود در درخواست، انجام می‌شود.

وی گیلان را جزو نخستین استان‌های کشور در راستای اجرایی کردن پلمب اینترنتی دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه در پایان سال مراجعه شرکت‌ها برای بیلان سال مالی افزایش می‌یابد، آمادگی داریم پلمب اینترنتی دفاتر کل و روزنامه‌ها برای شرکت‌ها را انجام دهیم و از آنجا که این اقدام با همکاری شرکت پست صورت می‌گیرد دفاتر دارای لیبل و هولوگرام ویژه هستند و به دلیل امنیتی امکان جعل در آن وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.