توزیع میوه تنظیم بازاری ویژه ایام عید در سراسر کشور آغاز شده است و قرار است در این طرح سیب به قیمت کیلویی ۳۵۰۰ تومان و پرتقال هر کیلو گرم ۳۹۰۰ تومان عرضه شود.

قیمت میوه های تنظیم بازاری شب عید چقدر است؟

اختصاصی قدس آنلاین /  یکی از مایحتاج اساسی مردم در ایام نوروز، تامین میوه عید است و نهادهای مختلفی همچون وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین نیاز و تنظیم بازار اقدام می کنند. توزیع میوه  تنظیم بازاری از هفته پیش آغاز شده است و قرار است در این طرح میوه های پرتقال و سیب با قیمتی پایین تر از قیمت موجود در سطح بازار عرضه شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در این خصوص گفت: ۸۰ هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید از امروز در سراسر کشور توزیع می شود.

وی قیمت انواع پرتقال تنظیم بازار وارداتی را هر کیلوگرم ۳۹۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمال هم ۱۷۰۰ تومان و پرتقال والنسیای تولید جنوب کشور نیز براساس شرایط بازار اعلام کرد.

سیب درختی تنظیم بازاری نیز ۳۱۰۰ در اختیار واحدهای عرضه قرار می‌گیرد و واحدها هم این میوه را به قیمت هرکیلوگرم ۳۵۰۰ تومان به مردم عرضه می‌کنند، اما در استان های مختلف مجوز دادند قیمت سیب را تا ۱۵ درصد کمتر از قیمت سیب در بازار هر استان عرضه کنند.

امسال به علت شرایط خاص بازار پرتقال، توزیع میوه شب عید تا اردیبهشت ادامه دارد و مراکز عرضه فقط دو تا سه روز اول عید تعطیل هستند.

گفتنی است که عرضه محصولات کشاورزی  تنظیم بازاری برای شب عید بر عهده پروانه سازمان میادین میوه و تره بار است اما تامین این محصولات از لحاظ کمی و کیفی توسط دولت و با تصمیم ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.