حجت الاسلام و المسلمین «علی محمدی»، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ایران منادی وحدت در جهان اسلام و در همه کشورها از جمله لبنان به دنبال وحدت بین شیعه و سنی است.

ایران مدافع «جریان مقاومت» و مظلومان فارغ از نژاد و مذهب آنهاست

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام و المسلمین «علی محمدی» در حاشیه مراسم اختتامیه و تکریم برگزیدگان سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب حوزه های علمیه لبنان گفت:  برخلاف برخی تبلیغات دروغین و هدایت شده، ایران منادی وحدت در جهان اسلام و در همه کشورها از جمله لبنان به دنبال وحدت بین شیعه و سنی است.

وی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب و همه مسئولان ایرانی همواره منادی وحدت در جهان اسلام بوده اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: این سازمان به عنوان یکی از نهادهای متولی پیگیری امور فرهنگی در کشورهای اسلامی، همواره برنامه های خود را بر اساس سیاست محوری «وحدت امت اسلامی» و ارتباط با همه طیف ها و گروه های اسلامی چه شیعه و چه سنی بنیان نهاده است. جریان تکفیری و گروه های تروریستی همچون «داعش» نماینده اهل سنت نیستند و خود علمای شناخته شده اهل تسنن از این جریان و گروه ها اعلام برائت کرده اند.

حجت الاسلام محمدی، جمهوری اسلامی ایران را مدافع «جریان و اندیشه مقاومت» دانست و گفت: این جریان و اندیشه محدود به گروه های شیعه نمی شود و بسیاری از گروه ها و فعالان اهل تسنن نیز در آن قرار دارند. ایران مدافع مظلومان فارغ از نژاد و مذهب آنهاست.

سومین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه طلاب حوزه های علمیه لبنان به همت جامعه المصطفی العالمیه و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد. برگزیدگان این مسابقات از میان طلاب لبنانی و طلاب حدود ۴۰ کشور شاغل به تحصیل در حوزه های علمیه لبنان هستند. بیش از هزار طلبه در حدود ۳۰ حوزه علمیه در لبنان در این مسابقات شرکت کردند.

در مراسم اختتامیه این دوره که امروز در سالن اجتماعات جامعه المصطفی در بیروت برگزار شد، «محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و حجت الاسلام و المسلمین «علیرضا بی نیاز» از مدیران ارشد جامعه المصطفی العالمیه نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.