صدها نفر از مردم کره جنوبی در اعتراض به استقرار سامانه دفاع ضدموشکی آمریکا (تاد) در کشورشان تظاهرات برپا کردند.

تظاهرات مردم کره جنوبی علیه سامانه دفاع موشکی «تاد» آمریکا

 به گزارش «قدس آنلاین»،  یک روز بعد از آنکه «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کار استقرار سامانه دفاع ضدموشک «تاد» در «سئول» ادامه می‌یابد، صدها نفر از مردم کره جنوبی روز شنبه (امروز) به وقت محلی علیه استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا تظاهرات برپا کردند.

تیلرسون روز جمعه هفته گذشته در سئول اعلام کرد که آمریکا و کره جنوبی، استقرار سامانه تاد در کره جنوبی را ادامه می‌دهند.

ساکنان منطقه «سئونگجو»، محلی که سامانه تاد قرار است در آنجا مستقر شود، می‌گویند که این سامانه دفاع ضدموشکی، خطرات محیطی بهداشتی برای آنها به همراه خواهد داشت و استدلال کرده اند که حضور این سامانه موجب می‌شود که کره شمالی احتمالاً این منطقه را هدف قرار دهد.

حدود دو هزار نفر از ساکنان سئونگجو و منطقه مجاور آن واقع در ۲۷۵ کیلومتری جنوب شرقی سئول، با پرچم‌هایی تظاهرات برپا کردند که بر روی آن نوشته شده بود: «نه به تاد و آری به صلح».

حدود دو هزار پلیس ضدشورش با مستقر در محل مذکور، مانع از دسترسی معترضان به محل استقرار سامانه تاد شده بودند.

واشنگتن و سئول می‌گویند که این سامانه منحصراً اهداف دفاعی دارد اما چین نگران است که این سامانه بازدارنده هسته‌ای این کشور را تضعیف کند و به همین دلیل واکنش منفی به استقرار سامانه تاد نشان داده است و یکسری اقدامات تلافی‌جویانه علیه سئول انججام داده است.

اوایل ماه جاری میلادی، پیونگ‌یانگ یکسری موشک شلیک کرد که در آبهای ژاپن سقوط کرد. تیلرسون در سفر به سئول در خصوص موشک‌های کره شمالی و تهدیدات هسته‌ای این کشو ر با «یون بایونگ سی» وزیر امور خارجه کره جنوبی و دیگر مقامات کره جنوبی گفت‌وگو کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.