یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با مشارکت استادان موسیقی توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دفتر موسیقی و بنیاد رودکی برگزار می شود.

فراخوان یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان منتشر شد

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با مشارکت  استادان موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دفتر موسیقی و بنیاد رودکی در سه بخش اصلی (موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی نواحی ایران و موسیقی کلاسیک) برگزار خواهد شد.

در بخش موسیقی دستگاهی ایران خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، تنبک، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه، نی؛ در بخش موسیقی کلاسیک نوازندگان سازهای ابوا، پیانو، ترومبون، ترومپت، فلوت، کلارینت، گیتار کلاسیک، ویلن، ویلنسل، ویولا، هورن؛ و در بخش موسیقی نواحی ایران خوانندگان و نوازندگان سازهای زهی، بادی و کوبه‌ای به رقابت خواهند پرداخت.

این جشنواره در قالب سه گروه سنی «الف» (۱۵ تا ۱۸ سال: متولدین سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱)، «ب» (۱۹ تا ۲۳ سال: متولدین سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۷) و «ج» (۲۴ تا ۲۹ سال: متولدین سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۲) برگزار خواهد شد. متقاضیانی که سن آنان از ۱۵ سال کمتر است نیز در صورت آمادگی و تمایل می‌توانند آثار خود را برای بررسی در گروه «الف» ارسال کنند.

همچنین در حوزۀ موسیقی دستگاهی، بخش ویژه‌ای برای حفظ کل ردیف موسیقی ایرانی در نظر گرفته شده است. در این بخش خوانندگان و نوازندگان سازهای موسیقی کلاسیک ایرانی (تار، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه، نی)، با سقف سنی ۲۹ سال، مجاز به شرکت هستند. شرکت‌کنندگان باید حداقل به یکی از روایت‌های معتبر و شناخته‌شده از ردیف موسیقی ایرانی ــ که به‌طور رسمی منتشر شده باشد ــ تسلط و احاطۀ کامل داشته باشند و بتوانند در تمامی دستگاه‌ها و آوازهای موسیقی کلاسیک ایرانی، بر اساس نظر هیات داوران به اجرای بداهه نیز بپردازند.

شرط حضور در این بخش، پذیرفته‌شدن در مرحلۀ نهاییِ یکی از بخش‌های موسیقی دستگاهی در این دوره از جشنواره، و اعلام آمادگی در فرم ثبت نام، است. نفرات برگزیدۀ دوره‌های پیشین این جشنواره (نفرات اول تا سوم در بخش‌های مختلف موسیقی دستگاهی) نیز می‌توانند با تکمیل فرم مندرج در همین فراخوان، آمادگی و درخواست خود برای شرکت در این بخش را اعلام کنند.

این جشنواره در دو مرحله برگزار خواهد شد. در مرحلۀ اول باید رپرتوارِ مشخص‌شده برای هر بخش به صورت تصویری ضبط و در موعد مقرر (حداکثر تا ۳۱/۴/۱۳۹۶) به دبیرخانۀ جشنواره ارسال شود. پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی، توسط هیات‌های داوری، از منتخبان برای شرکت در مرحلۀ نهایی و اجرای صحنه‌ای در جشنواره (شهریور ۱۳۹۶، در تهران) دعوت به عمل خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.