اصفهان- مردم شهید پرور خوراسگان اصفهان در آستانه سال نو و همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س) با برگزاری همایش«رهروان شهدا» با شهدا و امام شهدا تجدید میثاق می‌کنند.

مردم ولایتمدار خوراسگان اصفهان با شهدا تجدید میثاق می کنند

به گزارش قدس انلاین،به نقل از روابط عمومی کنگره شهدای خوراسگان-منطقه ۱۵ اصفهان، این کنگره با ۲۰ سال سابقه فعالیت در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به ویژه ۵۰۰ شهید منطقه خوراسگان و حومه، همه ساله اقدام به برپایی ویژه برنامه «آخرین لحظه، اولین پیمان» در آخرین روز سال و ۲۹ اسفند ر محل گستان شهدای اصفهان می‌کند.

مسئول کنگره شهدای خوراسگان گفت: این برنامه شامل همایش بزرگ پیاده روی ۲ هزار و ۵۰۰ نفری جوانان و نوجوانان با عنوان «همایش پیاده روی رهروان شهدا» است که از ساعت ۵:۳۰ صبح روز ۲۹ اسفند سال جاری از محل آستان مقدس امامزاده ابوالعباس(ع) خوراسگان آغاز و تا خیمه حسینی گلستان شهدا ادامه می‌یابد، ضمن آنکه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و عموم مردم از محله‌های مختلف نیز با ۷۰ دستگاه اتوبوس راس ساعت ۶:۳۰ به محل گلستان شهدا اعزام خواهند شد.

محمدعلی احمدی با اشاره به دیگر برنامه‌های این مراسم بیان کرد: این مراسم علاوه بر همایش پیاده روی، شامل سخنرانی حجت الاسلام مردانی از قم، اجرای برنامه توسط هنرمند ارزشی محمد گلریز، مسابقه و قرعه کشی شرکت کنندگان در محل خیمه گلستان شهدا و در نهایت اجرای برنامه عطرافشانی و گل گذاری قبور مطهر شهدا توسط حاضران است که به خدا را شکر در طول سال‌های گذشته با استقبال پرشور مردم شهید پرور منطقه خوراسگان و شهر اصفهان مواجه شده است.

وی با اشاره به سابقه ۲۰ ساله این برنامه ادامه داد: از نخستین سال‌هایی که این برنامه اجرا شده تا کنون تعداد داوطلبان پیاده‌روی رهروان شهدا از ۵ نفر به بیش از ۲ هزار نفر افزایش یافته و همه ساله نیز بر تعداد این عزیزان از اقشار و رده‌های سنی مختلف افزوده می‌شود.

مسئول کنگره شهدای خوراسگان در خصوص همایش پیاده روی رهروان شهدا نیز گفت: با توجه به اینکه مردم خوراسگان در سال‌های دفاع مقدس پیکر شهدای خود را بر روی دست تا گلستان شهدا تشییع می‌کردند، این همایش پیاده‌روی به نیابت از آن حرکت ارزشمند مردم منطقه خوراسگان انجام می‌گیرد تا بار دیگر تداعی‌گر یاد و خاطره آن دوران باشد.

وی با اشاره به همزمانی میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) با روز ۲۹ اسفندماه، اظهار داشت: در همین راستا قرائت حدیث کسا و برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) در برنامه‌های امسال این حرکت معنوی، گنجانده شده که ان شاء الله به خوبی برگزار خواهد شد.

احمدی یادآور شد: سال گذشته هزار و ۸۰۰ نفر از جوانان، نوجوان و علاقه مندان به شهدا و انقلاب در همایش رهروان شهدا شرکت کردند و مسیر پیاده روی را با پوشیدن لباس‌های منقش به عکس شهدا به صورت دسته جمعی و هر نفر به نیابت یک شهید طی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.