بوشهر- معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در راستای پذیرایی از مسافران نوروزی و همچنین ارتقای خدمات و ایمنی گردشگران تمامی ستاد های نوروزی در آماده باش قرار دارند.

بوشهر برای پذیرایی از مسافران نوروزی در آماده باش است

به گزارش قدس انلاین، سیدمحمدحسن باستی صبح  شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه ضریب ایمنی جاده‌های استان بوشهر ارتقا یافته است اظهار داشت: علاوه بر تجهیز جاده‌های اصلی استان بوشهر به دوربین کنترل سرعت هوشمند، محورهای بزرگراهی استان بوشهر در راستای ایمنی حمل و نقل  ارتقاء یافته است.

وی با بیان اینکه برای میزبانی از مسافران نوروزی بیش از ۲۵۰۰ نفر نیروی امدادی، پلیس و خدماتی بسیج شده‌ند ادامه داد:۵۶ تیم امدادی راهداری در محورهای استان بوشهر استقرار یافته است.

وی تصریح کرد: این تیم‌ها با ۴۰۰ نفر و ۱۱۰ ماشین‌آلات راهداری و سنگین در محورهای مختلف استان بوشهر مستقر شده‌اند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به رفع نقاط حادثه خیز درمحورهای استان بوشهر گفت: از ۳۷ نقطه حادثه خیز در محورهای استان بوشهر مشکلات ۱۶ نقطه برطرف شده و ۲۱ نقطه دیگر ایمن سازی شده تا مخاطرات جاده‌ای کاهش یابد.

باستی با بیان اینکه ۲۸ دوربین کنترل سرعت هوشمند در جاده‌های استان بوشهر مستقر شده  است افزود: دوربین‌های کنترل سرعت نقش مهمی در کاهش تصادفات و تلفات دارد به گونه‌ای که با نصب این دوربین‌ها تعداد تلفات جاده‌ای از ۷۵ نفر به ۳۵ نفر کاهش یافت.

وی با اشاره به آماده باش بودن همه نیروها برای میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: هلال احمر ۳۵ تیم و پایگاه امدادی با ۵۰۰ نیروی متخصص و تجهیزات کامل امدادی، اورژانس جاده‌ای ۶۲ پایگاه در محورهای مواصلاتی، تیم‌های مختلف خدماتی، بهداشتی درمانی، شهرداری‌ها، امدادخودرو، بیمه اضطراری، بخش‌های برقرسانی، آبرسانی، مخابراتی و دیگر حوزه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران آماده‌باش هستند.

وی وضعیت آب و هوایی استان بوشهر را بسیار مطلوب دانست و تصریح کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی مناسب استان بوشهر پیش بینی می‌شود میزان گردشگران نوروزی بیش از نوروز گذشته باشد.

باستی با بیان اینکه کمپ نوروزی در تمامی شهرهای استان بوشهر پیش بینی شده است افزود: برای رفاه و اسکان گردشگران همه امکانات با مشارکت شهرداری‌ها و بخش خصوصی فراهم شده و این حوزه امکانات لازم به‌کارگیری شده است.

معاون استاندار بوشهر از بارش باران در استان بوشهر خبرداد و افزود: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی بارش باران از روز یکشنبه در استان آغاز می‌شود که که برای جلوگیری از مشکلات همه دستگاه‌ها آماده‌باش هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.